نسخه چاپی

فواید "حجامت " و "زالودرمانی" و زمان مناسب برای آنها

حضرت امام رضا(ع) در كتاب طب الرضا به بررسی حجامت و انجام آن در سنین مختلف پرداخته اند.

به گزارش نما، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: یکی از بهترین معالجات طبیعی حجامت است که در قدیم معمول و متاسفانه امروز ترک شده است.

اوایلی که ندای مخالفت با حجامت در کشور ما برپا شد، جوانان تحت تاثیر افکار غلط و تبلیغات اروپایی واقع شده بودند، از انجام حجامت خودداری می کردند.

امام هشتم شیعیان فرمودند: کسی که در مرحله بیست سالگی است، هر بیست روز یک دفعه، در مرحله سی سالگی، هر سی روز و در چهل سالگی، هر چهل روز یک دفعه حجامت کند و هر کس به ترتیب سنش به ترتیب مذکور حجامت کند.

طب قدیم عمده علت بیماری ها را فساد خون می دانست و از این جهت به دفع خون بسیار اهمیت می داد؛ خوشبختانه اخیرا در کشورهای پیشرفته، خون گرفتن در ردیف بهترین معالجات در آمده است و یک قسمت بیماری های عفونی را با خون گرفتن و زالو انداختن درمان می کنند.

پزشکان معتقدند که عفونت های وریدی به خصوص، وریدهای گردن تاثیرات بدی در بدن، مخصوصا در ساق پاها دارد و تا وقتی که این کانون عفونی معدوم نشود، به هیچ وجه نمی توان بیمار مبتلا به فلیبت، آرتریت و بیماری هایی نظیر آن ها را درمان کرد؛ برای معالجه عفونت های وریدی یکی از بهترین روش ها دفع خون به وسیله زالو است.

۱۳۹۷/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...