نسخه چاپی

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات موسسات اعتباری

نایب رئیس مجلس آخرین وضعیت پیگیری نمایندگان سران سه قوه درباره مسائل و مشكلات موسسات مالی و اعتباری را تشریح كرد.

به گزارش نما، مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مسائل و مشکلات موسسات مالی و اعتباری،گفت: مقرر شد اموال موسسه مالی و اعتباری کاسپین بار دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد. چرا که خطوط اعتباری که برای سپرده‌گذاران این موسسه باز شده براساس محاسباتی بود که در سال 96 صورت گرفته است، بنابراین در شرایط کنونی با تغییرات اقتصادی و قیمت‌ها در بازار انتظار این است که مقدار دارایی‌ها بیش از مقداری باشد که خطوط اعتباری برای آنها تعریف شده است.

وی افزود: در این نشست مقرر شد جمع‌بندی صحیحی از وضعیت کنونی صورت گیرد تا بتوان تعیین کرد با افزایش دارایی‌ها چه تصمیمی می‌توان برای افرادی که بالای یک میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند، اخذ کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه درباره تعاونی گلیم و گبه کرمانشاه از سوی قوه قضائیه مداخله‌ای صورت گرفته و منابعی در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: بدون توجه به سیاست‌های نمایندگان سران سه قوه اقداماتی از سوی نماینده قوه قضائیه در کرمانشاه صورت گرفته است که مقرر شد آقای اژه‌ای موضوع را پیگیری کنند و آخرین وضعیت گلیم و گبه کرمانشاه مشخص شود.

پزشکیان در باره آخرین وضعیت سپرده گذاران تعاونی ولیعصر رباط کریم، اظهار داشت: مقرر شده تا سقف 100 میلیون تومان به سپرده گذاران این تعاونی پرداخت شود و وضعیت دارایی و بدهی این تعاونی تعیین تکلیف و برای مابقی سپرده‌ها نیز به تناسب تصمیم‌گیری شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیش نویسی درباره ساختار موسسات مالی و اعتباری تهیه شده است، تصریح کرد: در این پیش‌نویس پیشنهادهایی درباره پول‌هایی که به عنوان وام به اشخاص پرداخت شده و این موضوعات که چگونه منابع تجمیع و مدیریت شود و با نیروی انسانی چگونه رفتار شود تا بتوان برای مشکلات راه‌حلی اتخاذ و با کمترین هزینه بیشترین منفعت را از روند کنونی اخذ کرد عنوان شده که در این نشست بررسی‌هایی در این خصوص صورت گرفته و مقرر شد درباره پیش‌نویس هفته آینده بحث و بررسی بیشتری شود.

۱۳۹۷/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...