نسخه چاپی

گابریل: از نظر ترامپ جهان میدان جنگ است

وزیر خارجه سابق آلمان در مصاحبه‌ای با اشاره به اقدامات جنجالی رئیس‌جمهور آمریكا در عرصه بین‌المللی گفت از نظر ترامپ جهان میدان جنگ است.

به گزارش نما، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان و رهبر سابق حزب سوسیال دموکرات این کشور، وی در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی هندلزبلات (Handelsblatt) گفت از نظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، جهان میدان جنگ است.

او گفت دونالد ترامپ موجب شده است که وی کتابی بنویسد و در آن آمریکا را یک «ابرقدرت یاغی» توصیف کند و همچنین درباره دوری روسیه از غرب و ادعا‌های چین درباره آن که یک قدرت جهانی است، سخن بگوید.

این مقام متنفذ سیاسی آلمانی، ترامپ را ترکیبی از شیفتگی و هراس خواند.

گابریل درباره انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا گفت پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان می‌تواند برای ترامپ خوب باشد؛ زیرا وی همیشه می‌تواند در صورت شکست در اجرای سیاست هایش، انگشت اتهام را به سمت دموکرات‌ها نشانه رود.

او افزود ملاک ترامپ «دوست یا دشمن» است و وی فقط رویارویی را می‌شناسد. وی در ادامه گفت چنین رویکردی بر سیاست خارجی آمریکا به خصوص در رابطه با چین تاثیر گذاشته است و تاکید کرد: «از نظر ترامپ جهان میدان جنگ است.»

وزیر خارجه پیشین آلمان در بخشی دیگر از این مصاحبه از اروپا و کشورش به علت آن که هیچ راهبردی ندارد انتقاد کرد و گفت آلمان و اروپا در عرصه سرمایه‌گذاری از چین بسیار عقب هستند.

وی با تمجید از چین به علت برنامه‌هایش در زمینه هوش مصنوعی و اختصاص صد و پنجاه میلیارد دلار در این عرصه در مقایسه با هزینه سه میلیارد یورویی آلمان، تمجید کرد. او گفت: ما روند فن‌آوری را قبول نکرده‌ایم در نتیجه تاریخ‌نگاران در آینده این دوران را «وداع اروپا با تاریخ جهان» در نظر خواهند گرفت.


۱۳۹۷/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...