نسخه چاپی

افزایش عرضه سهام در بورس و ریزش قیمت‌ها

معامله‌گران بازار سرمایه امروز كفه عرضه را سنگین كردند و این سنگینی عرضه باعث شد شاخص‌های بازار سهام با ریزش همراه شود. این عرضه‌ها آنقدر بود كه در برخی از نمادها شاهد صف فروش بودیم.

به گزارش نما، بازار سهام این هفته را با کاهش قیمت‌ها آغاز کرد؛ به طوری که نمادهایی در گروه‌های فلزی، معدنی و برخی از سهم‌های پالایشی و حتی چند بانک در کاهش شاخص‌های بازار سرمایه نقش عمده‌ای داشتند.

با باز شدن معاملات امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با شیب نسبتا ثابتی افت کرد و در نهایت با ۳۹۱۸ واحد کاهش در تراز ۱۵۹ هزار و ۸۵۳ واحدی نشست. شاخص کل هم وزن نیز هم جهت با شاخص کل با افت روبرو شد و در نهایت با ۶۱۴ واحد کاهش رقم ۲۶ هزار و ۶۲۲ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز امروز با ۴۷۱۸ واحد کاهش رقم ۱۷۰ هزار و ۲۴۴ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۳۱۵۲ و ۶۵۱۹ واحد افت کردند.

از جمله نمادهایی که امروز به کاهش فزاینده شاخص‌های بازار سهام کمک کردند می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌ گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین اشاره کرد. هر یک از این نمادها به ترتیب ۳۳۴، ۱۹۵ و ۱۸۴ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص کل گذاشتند.

از طرفی معدود نمادهایی همچون فولاد خراسان، شرکت ارتباطات سیار ایران و مخابرات ایران هر یک به ترتیب ۸۹، ۸۳ و ۱۸ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌ها داشتند. در گروه کانه‌های فلزی امروز شاهد افت تعدادی از نمادها بیشتر از ۲.۵ درصد بودیم همچنین قیمت سهام برخی شرکت‌ها همچون توسعه معدنی و صنعتی صبانور، با ما، معادن منگنز ایران و معدنی دماوند با بیش از چهار درصد کاهش قیمت مواجه شد.

شیمیایی‌ها امروز با افت فزاینده قیمت مواجه شدند. تعدادی از نمادهای این گروه بیش از چهار درصد افت کردند. در این گروه ۱۸۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

خودرویی‌ها نیز امروز شاهد حجم معاملات بیش از ۲۵۹ میلیون سهم بودند؛ به طوری که ارزش معاملات این گروه به ۳۵ میلیارد تومان رسید. اما سهم‌های این گروه نیز با کاهش قیمت فزاینده روبه‌رو شدند. از جمله آن می‌توان به سایپا، ایران خودرو، زامیاد، سایپا آذین، گروه سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، صنایع ریختگری ایران، چرخشگر و کمک‌فنر ایندامین اشاره کرد که بیش از چهار درصد در قیمت پایانی افت را تجربه کردند.

در کنار دو گروه خودرو و محصولات شمیایی امروز در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای شاهد کاهش قیمت بودیم. حتی بانکی‌ها نیز یک دست با کاهش قیمت مواجه شدند و در برخی از نمادها شاهد صف فروش بودیم.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۶۰۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد سهم و اوراق مالی در ۱۲۷ هزار و ۱۳۰ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز ۵۹.۸۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۷۱۷ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۶۲۸ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن کمتر از دو میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

۱۳۹۷/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...