نسخه چاپی

استقبال صرافی‌ها از بخشنامه جدید بانك مركزی

مدیر روابط عمومی كانون صرافان گفت: از بخشنامه جدید بانك مركزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به منابع ارزی استقبال می‌كنیم.

به گزارش نما، کامران سلطانی‌زاده، مدیرکل روابط عمومی کانون صرافان ایرانیان در واکنش به بخشنامه جدید بانک مرکزی اظهار کرد: این بخشنامه دو فایده بسیار خوب برای منابع ارزی کشور به دنبال دارد و آن هم تأمین آسان‌تر این منابع است و تأکید می‌کنیم که این بخشنامه مورد استقبالصرافی‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: در یکی از بندهای این بخشنامه به صادرکنندگان اجازه فروش ارزهای خارجی به سامانه سنا داده شده که موجب می‌شود تجّاری که تمایلی به فروش ارز به سامانه نیما نداشتند، ارزهای حاصل از صادرات خود را با نرخی نزدیک به قیمت بازار به صرافی‌های مجاز ارائه کنند، این روند بسیار خوب بوده و موجب می‌شود دیگر صادرکنندگان از ارائه ارز خود به چرخه ارزی کشور امتناع نکنند.

سلطانی‌زاده افزود: در مرحله دوم موضوع بسیار مهمی که برای منابع ارزی کشور مفید واقع می‌شود این است که صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند ارز حاصل از صادرات را تا سقف یک میلیون یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها با ثبت در "سامانه نظارت ارز (سنا) " به صورت اسکناس یا حواله به نرخ بازار خریداری کنند.

مدیرکل روابط عمومی کانون صرافان ایرانیان، گفت: این موضوع، ورود ارز به کشور را آسان‌تر و همچنین بازار ارز را شفاف‌تر خواهد کرد.

۱۳۹۷/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...