نسخه چاپی

افزایش تجارت خارجی تركیه در ماه نوامبر

به گزارش بانك جهانی در ماه نوامبر، تركیه از نظر فعالیت‌های تجاری در میان ۱۹۰ كشور دنیا چهل و سومین كشور بوده و نسبت به سال گذشته ۱۷ رتبه ارتقاء یافته است.

به گزارش نما، رخسار پکان وزیر بازرگانی ترکیه در خصوص صادرات این کشور در ماه نوامبر اظهار داشت: طبق گزارشات، صادرات در ماه نوامبر سال 2018 نسبت به نوامبرسال گذشته 9.49 درصد افزایش یافته و به 15 میلیارد و 532 میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: این صادرات در 12 ماه گذشته یک رکورد محسوب می‌شود. در این دوازده ماه صادرات ما به 7.8 درصد افزایش پیدا کرده که در مجموع به 168 میلیارد و 77 میلیون دلار رسیده است که این در تاریخ جمهوری ترکیه بیشترین صادرات سالانه محسوب می‌شود.

وزیر بازرگانی ترکیه با بیان اینکه بعد از تلاش‌های بی وقفه ما برای افزایش قدرت ترکیه در تجارت جهانی، دیدن این نتایج بسیار لذت بخش است و ما خواهان ادامه این رکورد شکنی هستیم، گفت: هدف ما در برنامه‌های جدید اقتصادی این است که صادرات را تا پایان سال به 170 میلیارد دلار برسانیم.

پکان ادامه داد: از طرفی واردات ترکیه در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته 21.5 درصد کاهش داشته، یعنی به مبلغ 16 میلیارد و136 میلیون دلار کاهش یافته است. در سال 2017 در ماه نوامبر میزان صادرات ترکیه 69 درصد بوده و در نوامبر 2018 میزان صادرات ترکیه به 96.3 درصد افزایش یافته است. این تحولات باعث کاهش شکاف در تجارت خارجی ترکیه به میزان 90.5 درصد به مبلغ 605 میلیون دلار شده که تاثیر مثبتی در شکاف تجاری داشته است.

تجارت خارجی با لیر ترکیه

وزیر بازرگانی ترکیه ادامه داد: طبق گفته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این در این برنامه 100 روزه سعی بر این داشته‌ایم که تجارت خارجی را با لیر ترکیه انجام دهیم.
افزایش تعداد شرکت‌های فعال، اعتماد به اقتصاد را نشان می‌دهد.

پکان گفت: تعداد شرکت‌های ترکیه‌ای که در ماه نوامبر فعال بوده‌اند، به یک میلیون و 896 هزار رسیده‌اند که این نشان دهنده افزایش قدرت اقتصادی ترکیه و همینطور افزایش اعتماد شرکتهای فعال به اقتصاد ترکیه است.

به گزارش بانک جهانی در ماه نوامبر، ترکیه از نظر فعالیت‌های تجاری در میان 190 کشور دنیا چهل و سومین کشور بوده و نسبت به سال گذشته 17 رتبه ارتقاء یافته است.

۱۳۹۷/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...