نسخه چاپی

ماكرون خواستار مذاكره با جلیقه‎ زردها شد

رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با اعضای دولت خود بی‌آنكه به برقراری وضعیت اضطراری اشاره‎ای كند، پیش از هر چیز خواستار مذاكره دولت با معترضین خیابانی شد.

به گزارش نما، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه از نخست وزیر این کشور خواست با رهبران سیاسی و نمایندگان معترضینی که خیابان‌های پاریس را به تصرف خود در آورده‌اند؛ مذاکره کند.

گفتنی است معترضینی که به دلیل نوع پوشش خود به «جلیقه زردها» معروف شده‌اند؛ با حضور در خیابان‌ها و اعتراض به اصلاحات اقتصادی به ویژه افزایش قیمت سوخت، بزرگترین تظاهرات ضد دولتی فرانسه از سال ۱۹۶۸ میلادی به این سو را رقم زده‌اند.

ماکرون بعد از دیداری که با اعضای کابینه خود داشت، در بیانیه‌ای از وزیر کشور خواست نیروهای امنیتی را برای اعتراضات آتی آماده کند. وی همچنین از نخست وزیر خواست با رهبران سیاسی و همچنین نمایندگان جلیقه زردها دیدار و گفتگو کند.

این درحالی است که ماکرون بعد از نشست کابینه از ایراد سخنرانی مبنی بر مصالحه فوری با معترضین پرهیز کرد.

گفتنی است وی پیش از نشست کابینه و به محض بازگشت از نشست جی ۲۰ که در آرژانتین برگزار شد، به محل برگزاری تظاهرات رفت و با شعارهایی نظیر «ماکرون استعفا بده» و «جلیقه زردها پیروز می‌شوند» مواجه شد.

به گفته منابع آگاه، در نشست کابینه حرفی از برقراری وضعیت اضطراری به میان نیامد.

این در حالی است که «کریستوف کاتانر» وزیر کشور فرانسه پیشتر از آمادگی برای اعلام وضعیت اضطراری در این کشور به دلیل آشوب روزهای اخیر خبر داده بود.

بنابر اعلام مقامات پلیس، شمار بازداشت‌شدگان حوادث دیروز در پاریس به ۴۱۲ رسیده است. ۱۳۳ نفر نیز شامل ۲۳ مامور پلیس، در جریان حوادث روز یکشنبه زخمی‌ شده‌اند.

این آمار رشد قابل توجهی را نسبت به آمار حوادث شنبه گذشته نشان می‌دهد که طی آن ۱۰۳ نفر بازداشت و ۲۴ نفر شامل ۵ مامور پلیس زخمی شدند.


۱۳۹۷/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...