نسخه چاپی

مرسی مجلس مصر را تهدید به انحلال كرد

رئیس جمهور مصر تاكید كرد كه چنانچه مجلس موسسان تدوین قانون اساسی فعلی ظرف مدت 6 ماه تعیین شده نتواند قانون اساسی را تدوین كند، مجلس موسسان دیگری تشكیل خواهد شد.

به گزارش نما، فارس به نقل از المصری الیوم نوشت: «محمد مرسی» که برای گذراندن تعطیلات عید سعید قربان به شهر خود الزقازیق سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد که مجلس موسسان بتواند با توافق ملی قانون اساسی را تدوین کند.

وی تاکید کرد که اگر مجلس موسسان فعلی نتواند در موعد مقرر قانون اساسی را تدوین کند در آن صورت مجلس موسسان دیگری تشکیل خواهد شد.

مرسی همچنین در دیدار با تعدادی از رهبران مردمی و تعدادی از اعضای جماعت اخوان‌المسلمین و اعضای هیئت دفتر حزب آزادی و عدالت در الشرقیه گفت: فساد در مصر ریشه دوانیده و این کشور به حدود 10 سال زمان نیاز دارد تا سرپای خود بایستد و به کشور قدرتمند در منطقه تبدیل شود.

مرسی همچنین به حاضرین در این نشست درباره وضعیت ارتش اطمینان داد و گفت که وضعیت ارتش باثبات است و پلیس نیز به سمت ثبات و درستی حرکت می‌کند و تلاش‌های زیادی برای احیای احساس امنیت شهروندان در جریان است.

وی تاکید کرد که برخی سران فاسد مربوط به رژیم سابق همچنان جریان ضد انقلاب را تغذیه می‌کنند تا هر گونه پیشرفت مصر را ناکام گذارند.

مرسی اظهار داشت که دستگاه‌های امنیتی مصر در «جمعه حسابرسی رئیس جمهور» 600 نفر را دستگیر کردند که این افراد در بازجوئی‌ها اعتراف کردند برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی یک هزار پوند مصری دریافت کرده‌اند.

۱۳۹۱/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...