نسخه چاپی

پاسخ معاون روحانی به خبر عدم بازگشت ۱۵ میلیارد یورو

محمد نهاوندیان به خبر عدم بازگشت ۱۵ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه اقتصاد كشور واكنش نشان داد.

به گزارش نما، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برخی صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را به بازار تزریق نکرده‌اند و گفته می‌شود 15 میلیارد یورو حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه اقتصاد کشور برگشتی نداشته است؟ گفت: سیاست ارزی و تجاری کشور به صراحت و روشنی اعلام شده و خود صادرکنندگان هم کاملا با این سیاست همراه هستند تا ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور باز گردد.

وی افزود: اما با توجه به واقعیاتی که ما در مناسبات خود داریم نیز محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، باید از انعطاف‌پذیری کامل برخوردار باشیم و با این رویکرد بانک مرکزی صادرکنندگان را طبقه بندی کرده است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اینکه صادرکننده‌ای ارز خود را به مصرف واردات برساند یا در سامانه نیما یا از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها عرضه کند به این معنی است که دست صادرکنندگان را در بازگرداندن ارز باز بگذاریم.

نهاوندیان ادامه داد: هدف اصلی استمرار صادرات است تا ارز حاصل از آن به ریال تبدیل شده و بتوان با آن خرید انجام داد یا تولید جدید داشت؛ این چرخه که یکبار تمام نمی‌شود بلکه باید مرتب تداوم داشته باشد. بازگشت ارز صادرکنندگان به بازار یکی از عواملی بوده که در هفته‌های اخیر سبب ثبات در بازار ارز شده است.

وی در باره تداوم رایزنی رئیس‌جمهور با صاحب نظران اقتصادی هم گفت: دیدار با صاحب نظران و کارشناسان ادامه می یابد زیرا ما در شرایطی هستیم که همه باید دست به دست هم دهیم و به ابتکارهای جدید دست یابیم.رئیس‌جمهور ماموریت داده است که این دیدارها به طور جدی دنبال شود و از این رو تصمیم جدیدی در ارتباط با تداوم جلسه‌ها گرفته شده است.

۱۳۹۷/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...