نسخه چاپی

ملت ایران همه دشمنان را مایوس خواهد كرد

رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به تلاش ملت ایران برای رسیدن به قله های پیشرفت گفت: ملت ایران با پیشرفت خود تمامی كج اندیشان داخلی و دشمنان خارجی را مایوس خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد صبح یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی استان هرمزگان با بیان اینکه ملت ایران مسیر تعالی و پیشرفت همه جانبه را در پیش گرفته، اظهار داشت: هر ملتی که در هر سطحی خود را باور کند در همان سطح نیز پیشرفت خواهد کرد و اگر ملتی رسیدن به قله ها را هدف قرار دهد و به آن باور داشته باشد قطعا به قله های پیشرفت خواهد رسید.

وی ملت ایران را ملتی سرشار از بالندگی و استعداد توصیف کرد و افزود: زمانی برای ساختن کارخانجات مختلف از جمله کارخانجات فولاد کشور ایران به خارج از مرزها وابسته بود، اما امروز مردم ایران به زیبایی شعار "ما می توانیم" را تحقق بخشیدند و پیچیده‌ترین کارخانجات توسط متخصصان داخلی ساخته می شود.

احمدی نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه باید از درون خود را باور داشته باشیم، عنوان کرد: ما با هوشمندی و اتکاء به فرهنگ غنی خود می توانیم به بالاترین سطوح در جهان برسیم و اگر خود را باور کنیم تمامی شیاطین و دشمنان در برابر ما کاری از پیش نخواهند برد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در داخل و خارج از کشور برخی با شیطنت و فریب کاری می‌خواهند بر سر راه پیشرفت ملت ایران مانع تراشی کنند اما این افراد به شدت در اشتباه هستند چون ملت ایران تمامی کوه ها و موانع را از میان خواهد برداشت.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران روزی به نقطه اوج و آرمانی خواهد رسید، عنوان کرد: ملت ایران در نهایت با پیشرفت خود کج اندیشان داخلی و دشمنان خارجی را مایوس خواهد کرد.

اصلاح شبکه ریلی در دستور کار قرار گیرد

احمدی نژاد با اشاره به افزایش حمل و نقل ریلی از هرمزگان به سایر نقاط کشور بیان داشت: باید به جایی برسیم که روزانه ۵۰ میلیون تن بار در سال از هرمزگان توسط شبکه ریلی کشور جابه جا شود.

وی با اظهار اینکه ساخت ۱۸۰ کیلومتر خط آهن در ۱۱ ماه یک رکورد است، اظهارداشت: با اتصال این خط آهن، جابه جایی کالا از بندرعباس از طریق گرگان و اینچه برون به ترکمنستان و بعد قزاقستان و سپس به روسیه با سهولت انجام خواهد شد. از این پس کالا به راحتی از اروپا و روسیه و کشورهای همسایه شمال ایران از طریق شبکه ریلی ایران و بندر شهیدرجایی در بندرعباس به کشورهای آسیه میانه جابجا خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر انجام اصلاحاتی در شبکه ریلی کشور خواستار اتصال شبکه ریلی از طریق گرگان به مشهد شد.

وی در ادامه سخنانش مسکن را ابتدایی ترین نیاز یک خانواده عنوان کرد و گفت: افتتاح پروژه مسکن مهر در کشور یک حرکت انقلابی، اسلامی و اعتقادی است که از مسئولان استان هرمزگان می خواهم تا همین روند احداث و تحویل مسکن مهر در هرمزگان ادامه داشته باشد.

تسریع در احداث مجتمع های صنعتی در هرمزگان/استفاده از ظرفیتهای متخصصین داخلی

وی همچنین در ادامه با ابراز خشنودی از روند توسعه و پیشرفت صنایع در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: افتتاح سومین مجتمع فولادی در هرمزگان این استان را به سرعت به قطب اول صنعت کشور تبدیل خواهد کرد و امیدوارم سایر پروژه های صنعتی در حال ساخت با حمایتهای مسئولان استانی و دولت به اتمام برسد و شاهد افزایش تولیدات فولادی و آلومینیومی در کشور باشیم.

وی عنوان کرد: مدیران و سرمایه گذاران مجتمع فولاد کاوه جنوب قول داده اند تا فاز دوم این کارخانه تماما بومی و با استفاده از ظرفیتهای داخلی احداث شود.

افتتاح فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان دولت

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه توان ظرفیت تولید فرآورده های نفتی در کشور جهش خوبی داشته است، افزود: توان تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۳۵ میلیون لیتر خواهد بود، دولت و مسئولان استانی سعی دارند تا فاز اول این پروژه عظیم نفتی تا پایان دولت به اتمام برسد.

احمدی نژاد با اشاره به رفع مشکلات جاده بندرعباس - سیرجان بیان داشت: در گذشته زمانیکه به حاجی آباد سفر کردم بسیاری از مردم این شهرستان خواستار اصلاح جاده بندرعباس - سیرجان که به نام جاده مرگ در میان مردم شهرت داشت شدند.

وی با اشاره به تصادفات روزانه و ترافیک سنگین در این مسیر تصریح کرد: اصلاح جاده بندرعباس - سیرجان و احداث بزرگراه در این مسیر با تصویب در جلسه هیئت دولت در دستور کار قرار گرفت که امروز شاهد توسعه این مسیر و رفع بسیاری از مشکلات گذشته هستیم.

۱۳۹۱/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...