نسخه چاپی

رایزنی نماینده ویژه آمریكا در روسیه

نماینده ویژه آمریكا در امور افغانستان بعد از سفر هفته گذشته به كابل و اسلام آباد، روز گذشته در مسكو با مقام‌های روس درباره وضعیت جاری در افغانستان و گفت‌و‌گوها بین دولت این كشور و طالبان رایزنی كرده است.

به گزارش نما، «زلمان خلیل زاد» در مسکو با «ایگور مورگولوف» معاون وزیر خارجه روسیه و همچنین «زامیر کابولوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان دیدارهای جداگانه‌ای ترتیب داده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، طی دیدارهای مقام‌های ای کشور و «زلمای خلیل زاد» درباره وضعیت جاری در افغانستان و چشم اندازها برای تعامل مسکو و واشنگتن برای بهبود شرایط به منظور مذاکرات مستقیم دولت افغانستان و طالبان رایزنی شد.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان هفته گذشته در کابل با مقام‌های افغانستان دیدار کرد و همچنین در سفر به اسلام آباد هم با مقام‌های پاکستان رایزنی کرده بود.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که خلیل زاد به افغانستان، پاکستان، روسیه، ازبکستان، ترکمنستان، بلژیک، امارات متحده عربی و قطر سفر و درباره اوضاع افغانستان رایزنی می‌کند.

سفر دوره‌ای این مقام آمریکایی در حالی شروع شده که پیشتر در خبرها آمده بود او با نمایندگان طالبان در دفتر این گروه در دوحه قطر دیدار کرده بود.


۱۳۹۷/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...