نسخه چاپی

رئیس مجلس افغانستان در كنفرانس مبارزه با تروریسم:

پای پول در میان باشد آمریكا ظالمانه افراد بیگناه را می‌كُشد

رئیس مجلس افغانستان گفت: زمانی كه پای پول در میان باشد آمریكا نسبت به كشتار مردم بیگناه به صورت ظالمانه اقدام می‌كند.

به گزارش نما، عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان صبح امروز در دومین کنفرانس رؤسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه در خصوص چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد طی سخنانی اظهارداشت: برگزاری چنین اجلاسی با محوریت مبارزه با تروریسم از آنجایی که در خصوص چالش‌های این حوزه صحبت می‌شود، دارای اهمیت بسیاری است.

وی حمایت پارلمان افغانستان را در خصوص مبارزه با تروریسم اعلام کرد و افزود: آمریکا هیچگاه بر کیش و آئین خود پایبند نیست، آمریکایی‌ها زمانی که پول برایشان مهیا شود نسبت به کشتار مردم بیگناه اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: افغانستان یگانه‌کشوری است که بیش از دو دهه جولانگاه کشتار انسان‌های بیگناه شده است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: علیرغم نیروهای نظامی جهان، تروریسم بیش از پیش فعال شده است و همواره قربانی می‌گیرد.

رئیس مجلس افغانستان همچنین یادآور شد: حضور فعال تروریسم در افغانستان باعث شده است این کشور نسبت به تحقق برنامه‌های خود پیش برود.

ابراهیمی افزود: تهدیدها و چالش‌هایی که روبروی ما قرار دارد با تدبیر و برنامه‌های ویژه قابل برطرف شدن هستند.

وی یادآور شد: خوشبختانه اعضای پارلمان‌هایی که در این اجلاس حضور دارند از روابط سیاسی و فرهنگی زیادی برخوردار هستند و همواره اهداف و منافع مشترکی دارند.

رئیس مجلس افغانستان ادامه داد: چالش‌های اساسی روبروی ما در مواجهه و مبارزه با تروریسم در منطقه وجود دارد که باید برای آنها راهکارهای اساسی اندیشیده شود بنابراین همکاری‌های منطقه‌ای ما در ارتباط با مبارزه با تروریسم لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش مسئله مهم و اساسی در منطقه را در حال حاضر و شرایط فعلی مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی خواند و اظهارداشت: اهداف شوم تروریسم در واقع اهداف منطقه را به چالش می‌کشاند بنابراین اتصال و همکاری منطقه‌ای عزم قوی سیاسی را ایجاد خواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش با اعلام همکاری و حمایت پارلمان و حکومت افغانستان در راستای مبارزه با تروریسم بر لزوم همکاری دوجانبه بین کشورهای حاضر در این اجلاس و برنامه‌های مدون در راستای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

۱۳۹۷/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...