نسخه چاپی

جنایات وحشیانه سعودی‌ها در یمن

سخنگوی كمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام كرد مناقشات یمن از ماه اوت تا اكتبر سال جاری ۱۵۰۰ قربانی غیرنظامی برجای گذاشته است.

به گزارش نما، مکانیسم حمایتی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در یمن اعلام کرد جنگ یمن بین ماه‌های اوت تا اکتبر سال جاری حدود هزار و پانصد قربانی برجای گذاشت.

شابیا مانتو، سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد این آمار به معنای آن است که به طور متوسط در هر هفته 123 غیرنظامی کشته شده‌اند.

طبق آمار منتشر شده در گزارش اخیر نظارت بر تاثیر جنگ بر غیرنظامیان, حدود 670 حادثه خشونت بار طی سه ماه هزار و 478 قربانی غیرنظامی برجای گذاشته است. از این میزان 33 درصد زن و کودک بودند که 217 تن آنان کشته و 268 تن زخمی شده‌اند. در یمن خانه‌ها و بیمارستان‌ها نیز از خشونت‌ها در امان نیستند. طبق گزارش کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل 23 درصد کشته شدگان و مجروحان این دوره زمانی در خانه های خود حضور داشتند.

حملات به زیرساخت های درمانی هم 154 قربانی در میان غیرنظامیان داشته است. حمله به اتوبوس‌ها و خودروها نیز 316 قربانی داشت. شابیا مانتو گفت هر روز که از این جنگ می‌گذرد برای غیرنظامیانی که پیش از این نیز آسیب دیده‌اند رنج جدیدی به همراه دارد.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد صعده و الحدیده که کانون‌های جنگ یمن هستند, بیشترین شمار قربانیان انسانی را در این مدت داشتند. طبق آمار سازمان ملل متحد که کمیساریای عالی پناهندگان نیز آن را تکرارا کرده است بیش از 65 هزار یمنی در جنگ این کشور زخمی یا کشته شده‌اند که 16 هزار تن از کشته‌ها غیرنظامی هستند.

حدود چهار سال جنگ در یمن به بدترین بحران انسانی جهان تبدیل شده است و هم‌اکنون 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند به کمک یا حمایت نیاز دارند.

۱۳۹۷/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...