نسخه چاپی

رئیس مجلس روسیه در كنفرانس مبارزه با تروریسم:

تروریست‌ها تلاش دارند به كشورهای مختلف ضربه بزنند

رئیس مجلس روسیه گفت: تروریست‌ها همواره تلاش دارند به كشورهای مختلف ضربه بزنند و امروز ما شاهدیم در شمال آفریقا و غرب آسیا حاضر هستند.

به گزارش نما، ویاچسلاو ولودین رئیس مجلس دومای روسیه در دومین کنفرانس کشورهای آسیایی در باره چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای طی سخنانی اظهار داشت: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی نشانگر پذیرش سیستم امنیتی جهان طبق روابط حقوق بین‌المللی و حل صلح آمیز مسائل جهان خواهد بود.

وی افزود: هنوز مسئله تروریسم در سوریه کاملا برطرف نشده است، بنابراین در این رابطه لازم است که مفهوم مبارزه با تروریسم شناسایی و ارزیابی شود.

رئیس مجلس روسیه ادامه داد: تروریست‌ها تلاش دارند در کشورهای مختلف آسیب وارد کرده و ما می‌بینیم در حال حاضر هم در شمال آفریقا و غرب آسیا هم حضور دارند.

وی بر همین اساس به تفکر رئیس‌جمهور روسیه در خصوص مبارزه با تروریسم هم اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور ما همواره بر این اعتقاد است که با وحدت بین کشورها می‌توان در راستای تحقق اهداف مبارزه با تروریسم تلاش کرد.

رئیس مجلس روسیه همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری چنین اجلاسی باعث می‌شود زیرساخت‌های لازم برای رفاه مردم سوریه فراهم شود.

وی با اشاره به تحرکات تروریستی در منطقه افزود: ما شاهد عملیات تروریستی زیادی در کشروهایی نظیر سوریه، ‌افغانستان و کشورهای همسایه بودیم بنابراین در این رابطه لازم است که تصمیمات جدی اتخاذ شود تا به‌طور کامل تروریسم از جهان پاک شود.

رئیس مجلس روسیه ادامه داد: در این رابطه باید درک درستی از واژه تروریسم داشته باشیم و از تفسیرهای دوگانه در این باره جلوگیری کنیم. در این رابطه باید منافع مالی تروریسم که از طریق جرم‌های فرازمینی و قاچاق مواد مخدر صورت می‌گیرد را قطع کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر لزوم تهیه لیستی از ارگان‌های تروریستی و کشورهای حامی آن، تصریح کرد: کشورهای مبارز در حوزه تروریستی باید قوانینی تصویب کنند تا بر اساس آن سازمانی در کشوری با عنوان تروریسم معرفی نشود و در یک کشور دیگر به صورت آزادانه فعالیت داشته باشد.

۱۳۹۷/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...