نسخه چاپی

مسئولین با نامه نگاری اقداماتشان را زیر سوال نبرند

عکس خبري -مسئولين با نامه نگاري اقداماتشان را زير سوال نبرند

عضو شورای مركزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تداوم گفتمان عدالت‌طلبی مرهون درایت رهبری و پیروی مردم از ایشان بود كه البته جنبش دانشجویی هم در این راستا به وظیفه خود عمل كرده است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، چهار اتحادیه دانشجویی بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت ظهر امروز (یک‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت دهمین سالگرد پیام مقام معظم رهبری به تشکل‌های دانشجویی پیرامون عدالت و عدالت‌طلبی به بیان دیدگاه‌های تشکل خود در این‌باره پرداختند.

معین رئیسی، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این نشست با بیان اینکه هر نظام سیاسی باید به 2 سؤال مشروعیت نظام و کارآمدی و اثرگذاری و پیشرفت نظام برای جامعه پاسخ دهد، گفت: شیعه برای اثبات حقانیت نظام اسلامی مقوله‌ای به اسم عدالت دارد که همه اتفاقات با این سنگ محک سنجیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت از ابتدای انقلاب مسئله اصلی کشور بوده و تبلور آن در گفتمان انقلاب و در ادبیات امام (ره) در واژه‌هایی همچون فقیر و غنی، مستضعف و مستکبر وجود داشته است، گفت: بعد از انقلاب با اتفاق ناگوار رفاه‌طلبی در بین مسئولین مواجه شدیم؛ این مسابقه بر سر قدرت و ثروتی بود که تبدیل به ارزش شده بود و همین نیز باعث شد که پس از دو دهه از انقلاب مقام معظم رهبری شعار نوسازی معنوی را مطرح کنند.

رئیسی با بیان اینکه در دوران اصلاحات شیب افول از ارزش‌های انقلاب نشأت گرفت، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان معتقد بودند که گفتمان امام (ره) را باید در موزه‌ها جست و عاشورا نتیجه خشونت‌های پیامبر اسلام (ص) بوده است. آنها گمان می‌کردند گفتمان عدالت‌طلبی جایگاهی در بین ملت ندارد و حتی در شورای دوم شهر تهران شعارهای ساختارشکننده‌تر دادند که با اصل انقلاب همخوانی نداشت.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه پافشاری عده‌ای بر اصول باعث شد که گفتمان قالب در کشور، گفتمان عدالت‌طلبی شود، گفت: این گفتمان مرهون درایت رهبری و پیروی مردم از ایشان بود. البته جنبش دانشجویی هم در این راستا به وظیفه خود عمل کرد که فتنه 88 یکی از نمودهای آن بوده است.

وی با بیان اینکه عدالت‌طلبی گفتمانی است که تنها بر دوش عده‌ای خاص نیست، گفت: در این راستا وظیفه جنبش دانشجویی سنگین‌تر است چرا که این جریان سه ویژگی فرهیختگی، جوانی و داشتن نگاه ارزشی به مسائل را دارد که این سه ویژگی در هیچ یک از گروه‌های دیگر نیست؛ با توجه به این ویژگی‌ها مقام معظم رهبری پیامی را مختص به دانشجوها می‌دهند. چرا که عدالت‌طلبی اکسیژن جریان دانشجویی است.

رئیسی گفتمان عدالت‌طلبی را در برهه‌ای توسط برخی جریانات مخدوش‌شده دانست و گفت: در صدر اسلام و انقلاب هم این خدشه‌ها به عدالت وارد شد و اکنون نیز که مسئولین سخن از خطوط قرمز در دور خودشان می‌زنند، در اصل به عدالت و عدالت‌طلبی خدشه وارد می‌کنند و خودشان را از مسیر مردم دور می‌کنند.

وی رقابت‌های سیاسی و نامه‌نگاری‌های اخیر را باعث زیر سؤال رفتن اقدامات مثبت مسئولین دانست و اظهار داشت: در شرایطی که انقلاب اسلامی عامل بیداری در منطقه شده است، مسئولین نباید به این آرمان‌ها خدشه وارد کنند. مطمئن باشند این خدشه‌ها نمی‌تواند به کلیت عدالت و عدالت‌طلبی ضربه بزند.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه به نمونه‌ای از اقدامات مثبت قوه قضاییه که با نامه‌نگاری‌های اخیر زیر سؤال رفت، اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه در پرونده فساد اقتصادی عملکرد مثبتی داشت اما نامه‌نگاری‌های سیاسی اخیر این شائبه را به وجود آورد که نگاه سیاسی در عملکرد قوه قضاییه وجود داشته است.

وی زیر سوال رفتن عملکرد مثبت در قوه مقننه و اجرائیه را نیز از عوارض اقدامات ناصحیح مسئولین دانست و افزود: این گونه اقدمات ممکن است به عدالت و عدالت‌طلبی لطمه بزند ولی وظیفه جنبش دانشجویی است که خودش را به عنوان پرچم‌دار عدالت در کشور تعریف کند و این را بداند که اگر روزی فردی با عدالت همراه بود این بدان معنی نیست که تا ابد این فرد در این راه می‌ماند.

۱۳۹۱/۸/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...