نسخه چاپی

اختلاف شفر با خطیر علنی‌ شد!

وینفرد شفر، چندی پیش در یك نشست خبری علیه یكی از اعضای باشگاه استقلال موضع‌گیری كرد و مدعی شد برخی در راستای تخریب در باشگاه فعال هستند.

به گزارش نما، از همان زمان شایعات شروع شد که شفر چه کسی را خطاب قرار داده؛ برخی به اعضای هیات‌مدیره اشاره کردند، آن هم درحالی که مدت‌ها بود موضعی نداشتند و برخی هم مدعی شدند که منظور شفر کمیته فنی باشگاه است که عده‌ای می‌توانند آلترناتیو وی برای نشستن روی نیمکت مربیگری باشند اما پیگیری‌ها نشان داد که منظور شفر، علی خطیر، معاون باشگاه است؛ معاونی که در این مدت عملکرد نسبتا خوبی در باشگاه داشته و موضع‌گیری سرمربی علیه وی چندان قابل‌توجیه نیست.
بعد از انتشار این خبر، برخی رسانه‌های نزدیک به استقلال اقدام به تکذیب آن کردند، بدون اینکه به این سوال پاسخ داده شود که منظور شفر چه کسی بوده است؟ با این حال باشگاه استقلال واکنشی به این خبر نشان نداد و شخص خطیر نیز تصمیم گرفت سکوت کند.

روز گذشته اما اتفاقاتی رخ داد که بیش از پیش اختلاف شفر با معاون باشگاه را علنی کرد؛ ماجرا از جایی آغاز شد که تسنیم مصاحبه‌ای از ساناک، مربی سابق استقلال منتشر کرد و او نیز مدعی شد که مدیران استقلال به او بی‌احترامی کرده‌اند؛ «ابتدا مشکل اصلی، بیماری خودم و وضعیت خانواده‌ام بود. دوم اینکه مشکل خروج از کشور و پاسپورت داشتم و مدیرعامل و معاون وقت باشگاه استقلال این مشکل را حل نمی‌کردند. رفتار باشگاه استقلال با من غیرحرفه‌ای بود. واقعیت مساله این است که آنها به من بی‌احترامی کردند. من بیماری سختی دارم و باید «اوکی» باشم. من باید سالم باشم، اگر بیمار باشم، نمی‌توانم حضور داشته باشم. درضمن من خانواده و مسائل دیگری دارم. شما درباره این موضوع چه نظری دارید؟»

ساناک در همین راستا مطلبی نیز در اینستاگرام خود منتشر و اعلام کرد مشکلات داخلی باشگاه اوضاع را برای او سخت‌تر کرده و ناتوانی مکرر باشگاه در حل مشکلات ویزا و عوارض مختلف (که طبق قرارداد به‌عهده‌ باشگاه گذاشته شده بود) باعث شد به این نتیجه برسد که ممکن است در صورت نیاز نتواند از ایران خارج شود. ضمن اینکه در این مدت هم شرایط قرارداد از سوی باشگاه رعایت نشده است و هیچ ارتباطی بین او و باشگاه وجود نداشت. وقتی هم مدیر ورزشی جدید یعنی علی خطیر ارتباط با وی را شروع کرد، نتیجه‌ نهایی‌اش تهدید و باج‌خواهی و ارسال یک شکایت رسمی به فیفا بود، با این هدف که ساناک از سوی فیفا با یک جریمه‌ مالی سنگین روبه‌رو شود.

خطیر هم در مقام پاسخگویی به اظهارات ساناک بر‌آمد و تاکید کرد که اسناد را به رسانه‌ها می‌دهد تا مشخص ‌شود او دروغ می‌گوید یا ساناک؛ چراکه تمام مکاتبات با این مربی موجود است و وعده داد بعد از بازی با پدیده آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.

قصه نیز به همین‌جا ختم نشد؛ وینفرد شفر بدون اینکه اسمی از خطیر بیاورد، در مقام حمایت از دستیار سابقش برآمد و غیرمستقیم علیه خطیر موضع‌گیری کرد. وی در نشست خبری بازی با پدیده گفت: «استقلال یک باشگاه ویژه در آسیا است و باید بدانیم چه رفتاری باید انجام دهیم. درباره سانی و پستی که منتشر کرد، همه چیز را از قبل می‌دانستم. سانی به‌خاطر مسائلی که از قبل داشت، بیمار بود. مهم‌ترین چیز برای ما و کادرمان احترام است. وقتی کسی مریض است باید به آن احترام گذاشت، مانند پادوانی. باید حمایت کنیم، نه اینکه کاری کنیم که علیه آنها باشد. من با او همیشه در ارتباط بودم. من و ساشا با مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم و از آنها خواستم که لطفا او را تحت فشار نگذارید. آنها هم قبول کردند. دوست ندارم یک نفر در باشگاه خلاف آن چیزی که مشخص کرده‌ایم، عمل کند. همیشه 30 درصد از توان من صرف این مشکلات شده است. همیشه در باشگاه گفته‌ام صحبت اضافه انجام ندهید و ساکت باشید. بارها گفته‌ام مدیرعامل و سرمربی باید درباره مسائل مهم باشگاه صحبت کنند.»

حالا دیگر برای آنهایی که دنبال پاسخ این سوال بودند که منظور شفر از افرادی که در باشگاه به تیم او آسیب می‌زنند، چه شخص یا اشخاصی است، ابهام خاصی باقی نمانده است. سوال جدید این است که چرا شفر چنین عقیده‌ای دارد، آن هم وقتی خیلی‌ها بر این باورند که عملکرد خطیر در استقلال قابل‌قبول بوده است. شاید وقت آن رسیده که یک نفر (یا شفر یا یکی از مدیران باشگاه) در این خصوص روشنگری کند!


۱۳۹۷/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...