نسخه چاپی

تغییر طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها

مسئول كمیته فضای مجازی كمیسیون فرهنگی با اشاره به ارجاع طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها به هیات رئیسه مجلس گفت: این طرح با تغییرات اساسی صورت گرفته در آن قرار است فردا (یكشنبه) رونمایی و اطلاعات جدیدی در این خصوص داده شود.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه حالا خورشید درباره طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها، گفت: طراح اولیه این موضوع بنده بودم ضمن اینکه مراحل متعددی طی می‌شود تا طرح‌های این چنینی به صحن علنی ارجاع شود و برای اینکه کار را سرعت دهیم آن را به هیات رئیسه ارجاع می‌دهیم و پس از آن اصلاحات دیگری را بر روی این طرح انجام می‌دهیم؛ البته در نوشتن طرح اولیه این موضوع از نظرات کارشناسان متعددی استفاده کرده‌اند.

وی افزود: این طرح هم اکنون پخته‌تر از گذشته شده و از 35 ماه به 22 ماده کاهش پیدا کرده است حتی عنوان طرح هم تغییر یافته است.

مسئول کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حق مردم ایران در حفظ حریم خودشان در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های داخلی تلاش کردیم ضمن رعایت فرمایشات ایشان در این طرح از انواع خدمات دولت الکترونیک حداکثر استفاده را بکنیم ضمن اینکه این خدمات را بنا داریم از طریق پیام‌رسان‌های داخلی توسعه دهیم. همچنین بر اساس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها به دنبال حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی هستیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: در ارتباط با پنجره‌هایی که اطلاعات مردم در آنجا رفت و آمد دارد متاسفانه نظارت و مراقبتی وجود ندارد که گاها ممکن است از آنها سوء استفاده شود.

وی گفت: در طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها به دنبال مدیریت پنجره‌های اطلاعاتی هستیم و افراد و یا سازمان‌ها باید پاسخگوی عملکرد خود در موضوعات مرتبط با این موضوع باشند این در حالی است که متاسفانه امروز کسی پاسخگوی درز اطلاعات شخصی مردم نیست.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات و یا دستگاه‌های امنیتی باید در خصوص مبادی ورودی و خروجی اطلاعات شخصی مردم به ویژه در امور مالی نظارت و رصد دقیقی داشته باشند، گفت: در این طرح براساس نقش دستگاه‌ها در موضوع مرتبط با این طرح وظایف آنها را پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام پژمانفر در پایان گفت: فردا (یکشنبه) از تغییرات اساسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها در جلسه علنی رونمایی خواهم کرد.

۱۳۹۷/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...