نسخه چاپی

اتحادیه اروپا برای حل بحران خلیج فارس كنفرانسی بین‌المللی برگزار می‌كند

وزیر خارجه رومانی اعلام كرد اتحادیه اروپا در پی برگزاری كنفرانسی است كه بتواند به حل بحران دیپلماتیك میان قطر و دیگر كشور‌های عربی كمك كند.

به گزارش نما، اتحادیه اروپا در نظر دارد به منظور حل و فصل بحران دیپلماتیکی که میان قطر و همسایگان عربش به وجود آمده است، یک کنفرانس بین‌المللی برگزار کند.

این خبر را تئودور یورل ملشکانو، وزیر امور خارجه رومانی، در اجلاس سالانه دوحه اعلام کرد. رومانی ژانویه آینده ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، نیز از کویت خواسته است به میانجیگری خود در بحران دیپلماتیک قطر و همسایگانش ادامه دهد. او گفت: «امیر کویت نقشی به سزا برای حل و فصل بحران دیپلماتیک ایفا کرده است و قطر به تلاش‌های این کشور ارج می‌نهد. ما همچنان برای حل و فصل این بحران روی کویت و دیگر کشور‌های منطقه حساب می‌کنیم.»

بحران دیپلماتیک وخیمی که در روابط کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس بی‌سابقه است پنجم ژوئن سال 2017 زمانی آغاز شد که عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر، قطر را به نزدیک شدن بیش از اندازه به ایران و همچنین حمایت از تروریسم به علت رابطه خوب با جنبش اخوان‌المسلمین متهم کردند و روابط دیپلماتیک خود را دوحه قطع کردند. این کشور‌ها علاوه بر قطع روابط خود با قطر، محدودیت‌های شدیدی بر ضد این کشور وضع کردند.

این وخیم‌ترین بحران دیپلماتیک است که در سال‌های اخیر در منطقه خاورمیانه شکل گرفته است و به رغم تلاش‌های میانجیگرانه برخی از کشور‌ها از جمله کویت همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۷/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...