نسخه چاپی

واكنش محمدی به تصمیم اخیر نیروی انتظامی مبنی بر انتقال معتادان متجاهر به كهریزك

محمدی در واكنش به تصمیم اخیر نیروی انتظامی مبنی بر انتقال معتادان متجاهر به كهریزك گفت: طرد آسیب دیدگان اجتماعی و انتقال آن‌ها به حاشیه اصولاً خطاست.

به گزارش نما، نجم الدین محمدی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در چرخه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد این است که تلاش کنیم تا فرد آسیب دیده را به جامعه بازگردانیم. این بازگشت نیز منوط به تقویت پیوند‌های اجتماعی فرد و جامعه پذیری دوباره او است.

وی ادامه داد: برای اینکه یک معتاد متجاهر به سیکل طبیعی زندگی بازگردد، باید سعی کنیم تا زمینه ترک او و در مرحله بعد اشتغال و احیای پیوند‌های خانوادگی و اجتماعی را فراهم آوریم. اگرچه این مسئولیت برعهده شهرداری نیست، اما در کنار تمامی سازمان‌های مسئول همچون بهزیستی می‌توان قدمی در این راستا برداشت.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در همین زمینه در واکنش به اظهارات مسئولان نیروی انتظامی برای انتقال معتادان متجاهر به کهریزک گفت: این تصمیم گیری مصداق بارز طرد معتادان متجاهر و آسیب دیدگان اجتماعی است و به طور قطع، به روند بهبود آن‌ها کمکی نمی‌کند.

محمدی تاکید کرد: می‌توان به جای آن که معتادان را از محیط اجتماعی طرد کنیم با فراهم سازی زیرساخت‌ها تحت نظارت سازمان‌های مسئول، شرایط بازگرداندن آن‌ها به زندگی اجتماعی را فراهم آوریم.


۱۳۹۷/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...