نسخه چاپی

ایران اولویت زیادی برای گسترش روابط با كشورهای آفریقایی به ویژه كنگو دارد

حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری كنگو با اپولا ژولین نایب رئیس مجلس سنا، اوبا گابریل رئیس كمیسیون روابط خارجی و انگویی پول نایب رئیس كمیسیون اقتصاد و دارایی در مجلس سنا دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش نما، حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنگو در ادامه سفر خود در راس هیأت پارلمانی کشورمان به برازاویل در جلسات جداگانه ای با اپولا ژولین نایب رئیس مجلس سنا، اوبا گابریل رئیس کمیسیون روابط خارجی و انگویی پول نایب رئیس کمیسیون اقتصاد و دارایی در مجلس سنا دیدار و گفتگو کرد.

فولادگر در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به تاریخ استقلال دو کشور ایران و کنگو گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنگو برای گذر از دوران سلطه و استبداد هزینه های زیادی پرداخت کرده اند و در حال حاضر به عنوان کشوری مستقل در مسیر رشد و توسعه خود گام برمی دارند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: جمهوری اسلامی ایران اولویت زیادی برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی به ویژه جمهوری کنگو (برازاویل) قائل است و در این راستا مجلس شورای اسلامی از ده محور مهم پتروشیمی، صنایع و معادن، کشاورزی، صنایع دارویی، انرژی، صنایع چوب، صنایع دریایی و شیلات، حمل و نقل، بهداشتی و درمانی و آموزش برای برقراری تعاملات و توسعه همکاری های دو کشور استقبال می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استانداردهای دوگانه آمریکا در موضوع یمن و فلسطین خاطر نشان کرد: بیش از هفتاد سال است که فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی از سرزمین خود بیرون رانده شده اند و همچنین عربستان که مردم مظلوم و بی دفاع یمن را با حملات بی رحمانه خود مورد تجاوز قرار داده است همواره از حمایت های آمریکا برخوردارند.

نایب رئیس مجلس سنا نیز در این دیدار ضمن استقبال از ده محور پیشنهادی هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران افزود: اهم موانع و مشکلات کنگو در مسیر دستیابی به رشد و توسعه، عیناً در محورهای پیشنهادی طرف ایرانی به خوبی قید شده اند و "ما امیدواریم که پارلمان های دو کشور با تشویق و ترغیب دولت های متبوعشان برای تحکیم و گسترش روابط در زمینه های مختلف اقدام نمایند".

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد ضمن اشاره به اشتراکات دو کشور ایران و کنگو در زمینه های مختلف گفت: پارلمان کنگو از گسترش روابط خود با ایران به طور خاص پشتیبانی خواهد کرد و از تبادل هیات های فی مابین سیاسی و اقتصادی در جهت شناخت و منافع دو ملت استقبال می کند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی نیز با اشاره به روابط خوب دو کشور و سطح پارلمانی تصریح کرد: امیدواریم این سطح از تعاملات بین ایران و کنگو افزایش پیدا کند و شاهد گسترش روابط در زمینه های مختلف به ویژه پارلمانی باشیم.

۱۳۹۷/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...