نسخه چاپی

گزارش شبكه روسیا الیوم از وضعیت كودكان یمنی

جنگ، محاصره و تحریم مهمترین عوامل مرگ "امل حسین" دختر بچه یمنی كه نماد كودكان گرسنه یمنی بود، به شمار می‌روند، عواملی كه همچنان در كمین سایر كودكان یمنی هستند.

به گزارش نما، محاصره و تحریم مهمترین عوامل مرگ "امل حسین" دختر بچه یمنی که نماد کودکان گرسنه یمنی بود، به شمار می‌روند. عواملی که همچنان در کمین سایر کودکان یمنی هستند.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی در خصوص فقر و گرسنگی در یمن اعلام کرد، رنج‌ها و درد‌هایی که این دختر بچه یمنی متحمل شد و درگذشت وی به دلیل گرسنگی در یمن، او را به عنوان نماد کودکان گرسنه یمنی قرار دارد که وجدان جهانیان را لرزاند. "امل حسین" موجب شد که دیدگان جهانیان هر چه بیشتر متوجه رنج‌های کودکان یمنی شود که سالهاست جنگی ویرانگر موجب بحرانی شدن وضع آن‌ها شده است.

جمال الاشول گزارشگر شبکه تلویزیونی (RT) روسیه توانست با خانواده امل حسین در حجه دیدار کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم", اینجا مکانی است که آرزو‌های امل حسین در هفتمین بهار زندگیش به خاک سپرده شد. جسم نحیف این کودک یمنی دلیلی بر رنج‌هایی است که یمنی‌ها متحمل می‌شوند. "امل" به جهان دیگری رفت که در آن دیگر نه جنگی است، نه گرسنگی و نه فرستاده‌های بین المللی.

جمال الاشول گفت: «بعد از یک سفر طولانی و سخت به روستای وقاعر در استان حجه رسیدیم.»

در خانه‌ای ساده که تنها یک اتاق دارد و از کمترین امکانات زندگی برخوردار است، امل حسین در اینجا زندگی می‌کرد. داخل خانه وارد شدیم، اما در آن نشانه‌ای از زندگی ندیدیم به جز تصویری از (امل حسین)، دختربچه یمنی که هنوز در قلب مادر و افراد خانواده اش زنده است.

مادر "امل" رنج‌هایی که دخترش متحمل شده را به یاد می‌آورد و این که چگونه جسم نحیف فرزندش نتوانست در مقابل گرسنگی مقاومت کند. مادر "امل" به گونه‌ای گریه می‌کند که گویی پیش از آن گریه نکرده بود. آه و ناله‌های این زن گواه حزن و اندوهی است که در دل این زن است.

این زن با اندوه فراوان قصه زندگی فرزند خود را روایت می‌کند. او می‌گوید که فرزندش از غذا، شیر و دارو محروم بود و هنگامی که بیماری و گرسنگی شدید بر او غالب شد خانواده اش به دلیل اینکه پولی نداشت نتوانست او را به بیمارستان منتقل کند. بدین ترتیب "امل" در آغوش مادرش جان داد.

با مرگ "امل", خانواده او آرزو‌های زیادی را از دست داد. آن‌ها از این می‌ترسند که مرگ همچنان در کمین این خانواده باشد و سرنوشت سایر اعضای خانواده نیز به مانند "امل" رقم بخورد؛ بنابراین مرگ به سبب گرسنگی و فقر همچنان این خانواده را تهدید می‌کند.

شرایطی که برای "امل" رقم خورد به خوبی نمایانگر مصیبت و فاجعه‌ای است که بر یمن می‌گذرد.

جنگ و محاصره "امل" را کشت تا بدین ترتیب تصویر این دختربچه یمنی در اذهان همه یمنی‌ها باقی بماند تا نماد کسانی شود که به دلیل بیماری و گرسنگی در انتظار مرگ هستند.

۱۳۹۷/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...