نسخه چاپی

بودجه ۹۸ باید با اصلاحاتی ارائه شود

رئیس مجلس گفت: بودجه سال ۹۸ باید همراه با اصلاحاتی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

به گزارش نما، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه (۲۶ آذرماه ۹۷) در هفتمین همایش ملی نقش پژوهش در فرایند قانونگذاری که با حضور جمعی از مقامات، صاحب‌نظران و اندیشمندان در تالار مدرس ساختمان مشروطه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ما باید ۲ مسیر در سال جاری طی کنیم که یکی از آنها این است که بودجه سال ۹۸ با اصلاحاتی ارائه شود و همچنین به موازات آن ما اصلاح ساختار بودجه را براساس تدابیر رهبری و طبق قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی مدون کنیم و بعد برای بودجه سال ۹۸ می‌توانیم اصلاحیه داشته باشیم و سال ۹۹ را بر پایه همین تدوین کنیم.

وی افزود: این دغدغه رهبری معظم انقلاب در خصوص بودجه سال ۹۸ کل کشور دغدغه بسیار سنجیده و مهمی است و همه باید از آن حمایت کنیم، چرا که این یک کار مبنایی برای کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای جلالی به این نکته اشاره کرد که از انجمن‌های علمی استفاده می‌شود اما کم چرا کم استفاده می‌شود؟ این اشکال شماست.

لاریجانی انجمن‌های علمی را بهترین سرمایه برای کشور دانست و تصریح کرد: شما صاحبنظران و کارشناسان باید از این انجمن‌ها بیشتر استفاده کنید، شما باید برای استفاده از دانشگاهیان نهایت استفاده را داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: بنده چند سال پیش هم به شما گفتم که از انجمن‌های علمی دانشگاه حداکثر استفاده را داشته باشید اکنون هم تأکید می‌کنم سال آینده اینجا آمدید نگویید کم استفاده کردیم بلکه بگویید استفاده حداکثری داشتیم، همین است که دانشگاه‌های کشور را دلگرم می‌کنند که به سمت نیازهای کشور بروند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در راستای استفاده از انجمن‌های علمی شاید شما بگویید ما پول نداریم البته که بحث بودجه آن یک وجه است و ایجاد کردن ارتباطات هم وجه دیگر آن است.

لاریجانی در ادامه یادآور شد: دانشگاهیان اینقدر دنبال این معانی و مباحثی مانند پول نیستند بلکه بیشتر در پی این هستند که مشکلات کشور حل شود. بنده حاضرم منابع شما را از هر کجایی که می‌شود تأمین کنم اما شماارتباطاتتان را با انجمن‌های علمی برقرار کنید چرا که اینها سرمایه علمی هستند.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص چابک‌سازی دولت گفت: یکی از سیاست‌های کلی کوچک کردن دولت و چابک‌سازی آن است، خیلی سال است که این یک سیاست کلی است اما دولت نه چابک و نه کوچک شد، چرا اینگونه است؟

وی بر همین اساس اضافه کرد: البته این کوچک‌سازی در حد اینکه افرادی بازنشسته می‌شوند وجود دارد. در قانون بازنشستگی هم عده‌ای جدا شدند اما این تاثیر کمی می‌گذارد. تا زمانی که وضع دولت اینقدر فربه است و پیکره پهنی دارد زمینه برای ترقی و سرمایه‌گذاری در کشور باقی نمی‌گذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشکل دولت این است که نمی‌داند با چه مکانیزمی کارمندانش را کم کند لذا باید برای آنها یک جا و زمینه اقتصادی فراهم کند تا این افراد را به آنجا انتقال دهند تا دولت کوچک شود.

لاریجانی یکی از مسائل مهم در بحث کوچک‌سازی دولت را دولت الکترونیک خواند و گفت: این مسئله هم خود یک مسئله مهم است حتی اگر دولت الکترونیک هم ایجاد شود حجم کارمندان ما باید کاهش پیدا کند و در این زمینه ورزیده شوند لذا شما باید یک تئوری داشته باشید که دولت بتواند نیروهای خود را کمتر کند.

۱۳۹۷/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...