نسخه چاپی

مقاومت ، تدبیر و پیشرفت

محمد كاظم انبارلویی

مقاومت، تدبير و پيشرفت سه كليد واژه اصلي در گفتمان مردم و رهبري در شرايط كنوني است. اين سه كليد واژه درست در برابر سه كليد واژه دشمن در اتاق جنگ نرم عليه ملت ايران قرار دارد؛ " سازش" ، "به‌هم ريختگي در تصميم‌گيري و تصميم‌سازي" و " تداوم عقب ماندگي تاريخي"!
دشمن از اينكه ملت ايران با رهبري هوشمندانه آيت الله العظمي خامنه‌اي در بزرگراه پيشرفت و ترقي سير مي‌كند به شدت هراسناك است. آنها ازمقاومت جانانه ملت و رهبري شگفت زده‌اند. توليد ناخالص ملي رقمي بالاتر از 1000ميليارد دلار است. ملت ايران در بيشتر رشته‌هاي صنعتي وكشاورزي در مرز خودكفايي و يا صادرات كالا به خارج است. زير ساخت‌هاي اقتصادي به‌گونه‌اي آماده است كه جهش‌هاي بزرگ را هر روز شاهد هستيم. در زمينه علم وتكنولوژي‌هاي جديد جزء 10 كشور‌ برتر جهان هستيم. يك ملت آزاد مي‌باشيم با حكومت كاملا مردمي كه مورد رشك و حسد قدرت‌هاي جهاني مي‌‌باشد. آنها از اينكه ملت ايران الگوي ملت‌هاي جهان و منطقه است به‌شدت ناراحت مي‌باشند.
تحريم‌ها از وضعيت" تهديد" با هوشمندي ملت ومسئولان در وضعيت
" فرصت" قرار دارند. ملت ومسئولان نقشه راه را درچشم انداز بيست ساله در پيش روي دارند و تعريف مشترك از " مشكل "و "خطر" و همت ملي براي عبور از خطرات در حال شكل‌گيري است.
از همه مهمتر نقد صريح و در عين حال مشفقانه از سياست‌هاي گذشته وجود دارد به‌گونه‌‌اي كه سه ويژگي در اتاق فرمان جمهوري اسلامي بر اين نقدها حاكم است. اول: اميد بخشي دوم: نگاه مثبت سوم: ناظر به حل كردن و عبور از مشكل. در آن سوي آبها دشمن به فكر تشديد فشارها، تحريم مالي وفني، تقويت نيروهاي مخالف و تاثيرگذاري روي رقابت‌هاي مثبت داخلي است. آنها فكر مي‌كنند اين سياست‌ها منجر به تسليم شدن ملت ايران و تن دادن به سازش با دشمن مي‌شود.
ديروز نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي گشايش يافت. شعار امسال نمايشگاه رسانه؛ كلام صادقانه و نگاه منصفانه است. انصاف بايد داد مجموعه رسانه‌هاي كشور با درك گفتمان مردم و رهبري در برابر فشارهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي ايستاده‌‌اند. كمتر رسانه‌اي را در داخل مي‌توان سراغ گرفت كه در راستاي گفتمان دشمن حركت كند. علت اين امر آن است كه عناصر نفوذي دشمن در رسانه‌هاي كشور در دهه گذشته كوچ كردند و به وطن اصلي خود در انگليس و برخي كشورهاي اروپايي رفتند. آنها در دولت اصلاحات از بلندگوهاي دشمن با ملت سخن گفتند اما بلندگوهاي آنها در داخل به حكم قانون وهوشمندي مردم قطع شد.
آمريكايي‌ها هر وقت در اعمال فشارها كم مي‌آورند مدعي مي‌شوند ايران تمايل به مذاكره ورابطه دارد. اتفاقا اين ايام هم مصادف با همين برنامه آنها است در حالي‌كه مي‌دانند حجم نفرت ملت ايران و مسئولان كشور از آمريكا به حدي است كه به اين مسئله فكر نمي‌كنند و حاضر نيستند گوشه چشمي به آنها داشته باشند. امروز رسانه‌هاي كشور در برابر دشمن نوعي مصون سازي در برابر هجمه سياسي و فرهنگي عليه كشور پديد آورده‌اند و با آرام سازي افكارعمومي در صدد متقاعد سازي و پاسخ به شبهات در يك محيط كاملا علمي وعقلاني هستند مردم ومسئولان نيك مي‌دانند كه منشاء فشارها پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران نيست. دشمن به پيشرفت‌هاي همه جانبه ايران حسادت مي‌كند. با كوتاه آمدن در برابر آنها نه تنها فشارها كاهش نمي‌يابد بلكه به شدت تشديد هم مي‌گردد. بنابراين هر كس كه اندك هوشمندي سياسي داشته باشد به مذاكره و سازش فكر نمي‌كند تا چه برسد به آن تفوه كند.
لذا مجموعه فعاليت‌هاي مردم و مسئولان كشور معطوف به مقاومت است. دشمن در روابط بين قوا ، مسئولان ، نخبگان ، مذاهب و اقوام اخلال مي‌كند دشمن در روابط ما با همسايگان و دولت‌هاي جهان اخلال مي‌كند.
دشمن در مناسبات پولي و مالي ما و تجارت ما با جهان اخلال مي‌كند. دشمن در توليد ملي ما با تحريم‌ها و جلوگيري از ورود كالاهاي واسطه‌اي اخلال مي‌كند .دشمن در حمايت از اپوزيسيون در وحدت ملي وانسجام اسلامي ما اخلال مي‌كند اما مجموعه اين اخلالگري‌ها با تدبير وهوش الهي ملت ايران ره به‌جايي نمي‌برد. لذا ملت دست دشمن را خوانده و دچار اشتباه در محاسبه نمي‌شود. اقتصاد مقاومتي شكل گرفته است، افعال دشمن رصد مي‌شود وگاهي مقابله به مثل هم مي‌شود. پيشرفت كشور متوقف شدني نيست. عقب ماندگي‌ها جبران شده است. ما اكنون در دامنه كوه، نگاه به قله داريم. اين نگاه با بازي‌هاي كودكانه دشمن و مجموعه اخلالگري‌هاي آن به‌جاي ديگر معطوف نمي‌شود. اين واقعيت را مي‌شود در كلام صادقانه و نگاه منصفانه رسانه‌هاي كشور ديد. نمايشگاه مطبوعات يك فرصت براي برقراري ارتباط دو سويه صاحبان رسانه با مخاطبين خود است. اين فرصت تهديدهاي پيش‌روي فاصله گرفتن رسانه‌ها با مردم را برطرف مي‌كند و زمان را به سوي همدلي، همفكري و همزباني رسانه‌ها با مردم به پيش مي‌برد.

۱۳۹۱/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...