نسخه چاپی

فرانسوی ها امروز دوباره به خیابان ها می ریزند

در ششمین هفته از به راه افتادن جنبش ضد سرمایه داری در فرانسه؛ شهر‌های این كشور بار دیگر آرایش نظامی به خود گرفت.

به گزارش نما، با وجود دادن امتیاز و درخواست دولتمردان برای پایان دادن به تظاهرات‌های روز شنبه؛ فعالان جنبش ضد سرمایه داری اعلام کرده اند تا ساعاتی دیگر در ششمین شنبه متوالی به خیابان‌ها خواهند آمد و بار دیگر خواهان "استعفای امانوئل مکرون رئیس جمهور ثروتمندان" خواهند شد.

فعالان جنبش ضد سرمایه داری تظاهرات شنبه ششم را با عنوان " فداکاری همگانی؛ خشم سراسری" نامگذاری و اعلام کرده اند شاید به علت نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال تعداد کمتری در تظاهرات این شنبه شرکت کنند، اما همچنان به اعتراضات تا سرنگونی نظام سرمایه داری در فرانسه ادامه خواهند داد.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است با توجه به تهدیدات تروریستی و تظاهرات امروز شنبه؛ نیرو‌های امنیتی و پلیس در بالاترین سطح آماده باش قرار دارند. با این حال، در لایه نزدیک به مردم ۴ هزارو یکصد پلیس ضد شورش و نیرو‌های ژاندارم با تجهیزات و خودرو‌های زرهی و نفربر به ویژه در شهر‌های پاریس؛ تولوز، بوردو و بوشه دوقون قرار خواهند گرفت.

در پاریس بر خلاف هفته‌های گذشته در چند نقطه تظاهرات ضد دولتی برپا خواهد شد از جمله در میدان طاق نصرت و خیابان شانزه لیزه، میدان اپرا، منطقه لدفانس و شهر ورسای.

کاخ ورسای به عنوان یکی از پربازدیدترین اماکن توریستی فرانسه امروز شنبه تعطیل است. سه روز تا جشن نوئل باقیمانده و مردم معترض به نظام سرمایه داری در فرانسه اعلام کرده اند:"ما نوئل نداریم؛ نوئل برای یک درصد ثروتمندا

۱۳۹۷/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...