نسخه چاپی

عملیات گسترده نیروهای یمنی در صرواح

یحیی السریع، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن اعلام كرد ارتش و كمیته‌های مردمی طی عملیات نظامی گسترده‌ای در صرواح، كنترل ۹۰ درصد این شهرستان را در دست گرفتند.

به گزارش نما، سرتیپ یحیی السریع، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات نظامی گسترده‌ای را در شهرستان صرواح اجرا کردند و مواضع و مناطقی را که مزدوران سعودی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به کنترل خود درآورده بودند آزاد کردند.

یحیی السریع گفت: «نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تنش آفرینی متجاوزان و مزدوران آن‌ها در جبهه نهم، عملیاتی نظامی موفقیت آمیزی را علیه مزدوران متجاوزان در شهرستان صرواح اجرا کردند که طی آن، مناطق گسترده کوهستانی و مواضع و استحکامات آن‌ها که دشمن و مزدوران، آن‌ها را در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به مساحتی بالغ بر ۳۴ کیلومتر مربع به کنترل خود درآورده بودند آزاد و پاکسازی کردند.»

سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن افزود: «این عملیات که توسط نیرو‌های قهرمان ارتش و کمیته‌های مردم یمن اجرا شد پس از عملیات اطلاعاتی دقیق و همکاری فرزندان شریف مارب صورت گرفت. در این عملیات از چهار محور به طرف مواضع دشمن پیشروی صورت گرفت. محور اول از طرف جبل حیلان که از این محور نیرو‌های مجاهد به مواضع دشمن حمله کردند و مواضع راهبردی «زید العاقل» و «العلم» مشرف به شهر مارب آزاد شد. محور دوم به طرف هماجره و اشکوری، که نیرو‌های مجاهد تسلط خود را بر چندین بلندی و مواضع دشمن از جمله «تبه القاضی» و بلندی‌های اطراف آن تا بلندی‌های راهبردی اطیاس، تثبیت کردند. محور سوم، نیرو‌های مجاهد یمنی سیطره خود را بر مناطق و بلندی‌هایی از جمله بلندی‌های ۳۳ و «مغربه برط» و بلندی‌های اطراف آن تثبیت کردند. محور چهارم به طرف الزغن، نیرو‌های مجاهد یمنی در این محور دو بلندی «السفینه» و «الراصد» را به کنترل خود در آوردند.»

وی اضافه کرد: «این عملیات گسترده، کشته و زخمی شدن و اسارت ۱۵۳ مزدور از جمله برخی از سرکرده‌های آن‌ها را به دنبال داشت که مهمترین آن‌ها فرمانده مزدوران در جبهه صرواح بود که جراحت‌های شدیدی برداشت و همچنان گروه‌های زیادی از مزدوران تا این لحظه تحت محاصره قرار دارند. همچنین تعداد زیادی از خودرو‌های مزدوران از جمله پنج نفربر حامل مزدوران هنگام تلاش برای فرار منهدم شد که کشته و زخمی شدن همه سرنشینان آن‌ها را به دنبال داشت. نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این عملیات گسترده، تجهیزات و تسلیحات زیادی را به غنیمت گرفتند. در این عملیات همچنین ۹۰ درصد مساحت شهرستان صرواح به کنترل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد.»

۱۳۹۷/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...