نسخه چاپی

معترضان در بصره سركوب شدند

ده‌ها تن از شهروندان عراقی در نزدیكی دفتر استانداری بصره تجمع كردند و به نشانه اعتراض لاستیك‌های خودروها را آتش زدند.

به گزارش نما، ده‌ها تن از شهروندان عراقی که در نزدیکی دفتر استانداری بصره در منطقه "المعقل" تجمع کرده بودند تظاهراتشان را به راهپیمایی اعتراض‌آمیز شبانه تغییر دادند و به صورت گروهی به سمت منطقه "الجبیله" حرکت کردند. حدود ۲۵۰ تن از شهروندان عراقی عصر جمعه در اعتراض به فساد موجود در برابر دفتر موقت شورای استانداری بصره تجمع کردند و خواستار انجام وظایف کارمندان و بهبود خدمات عمومی شدند و به سمت نیروهای پلیس سنگ و بطری‌های خالی آب پرتاب کردند.

تظاهرکنندگان خواستار انجام اصلاحات و تغییراتی شدند که شامل تغییر استاندار و انحلال شورای استانداری است.

بنا بر گزارش سومریه نیوز، برخی از تظاهرکنندگان لاستیک‌های خودروها را در خیابان "الجبلیه" منتهی به دفتر استانداری بصره آتش زدند و نیروهای امنیتی عراق اقدامات خود را در اطراف این دفتر تشدید کردند.

برخی از اعضای شورای این استانداری به دنبال برگزاری جلسه اضطراری در روز جمعه برای انتخاب استاندار و رئیس شورای استانداری بصره بودند اما این جلسه به خاطر به حد نصاب نرسیدن اعضای آن در چارچوب اختلافات سیاسی برگزار نشد و پس از آن برخی از نمایندگان امضاهایی را جمع‌آوری کردند و خواستار انحلال شورای استانداری شدند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق با استفاده از گاز اشک‌آور اعتراض‌کنندگانی را که قصد یورش به ساختمان شورای استانداری در شهر بصره در جنوب عراق را داشتند، متفرق کردند.

استان نفت‌خیز بصره از مدت‌ها پیش شاهد تظاهرات گسترده مردم به دلیل کمبود خدمات، افزایش بیکاری و فساد است.

۱۳۹۷/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...