نسخه چاپی

۵۰ درصد از هواپیماهای كشور در ایستگاه بحرانی

رئیس كمیسیون عمران مجلس گفت: امروز ۵۰ درصد از هواپیماهای ناوگان هوایی كشور در شرایط بحرانی قرار دارند كه باید در جهت نوسازی این ناوگان برنامه ریزی صورت گیرد.

به گزارش نما، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به حجم بالای فرسودگی صنعت هوایی کشور، گفت: در شرایط کنونی مسئله فرسودگی هواپیماهای مسافربری یکی از دغدغه ها و مسائل مهم در عرصه صنعت هوایی کشور است و این موضوع قطعا باید جزء اولویت های اصلی مسئولان قرار داشته باشد.

50 درصد از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور در ایستگاه بحرانی

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه امروز 50 درصد از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور در شرایط بحرانی قرار دارند، گفت: البته درچند سال گذشته با انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی مانند ایرباس و بوئینگ، تعدادی هواپیماهای نو به ناوگان هوایی کشور تزریق شد، اما قطعا این میزان رضایت بخش نبوده و باید تعداد بیشتری هواپیما خریداری شود.

میانگین عمر ناوگان هواپیمایی کشور بالای 20 سال قرار دارد

امروز میانگین عمر ناوگان هواپیمایی کشور بالای 20 سال است و این مسئله یک مسئله جدی و زنگ خطر است که مسئولان باید در جهت رفع آن حرکت کنند، زیرا در شرایط کنونی هزینه بالایی صرف نگهداری هواپیماها می شود

وی تصریح کرد: امروز میانگین عمر ناوگان هواپیمایی کشور بالای 20 سال است و این مسئله یک مسئله جدی و زنگ خطر است که مسئولان باید در جهت رفع آن حرکت کنند، زیرا در شرایط کنونی هزینه بالایی صرف نگهداری هواپیماها می شود.

تأخیر در پرواز و کاهش پروازهای داخلی نتیجه فرسودگی ناوگان هوایی کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امروز شاهد کاهش پروازهای داخلی هستیم که یکی از دلایل عمده بروز این مسئله، فرسودگی ناوگان هوایی کشور است، این موضوع موجب شده که بخشی از هواپیماها قادر به پرواز کردن نباشند و این مسئله مشکلاتی مانند تأخیر در پرواز و کاهش پروازهای داخلی را به دنبال دارد.

رضایی کوچی گفت: البته مسئولان سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی باید برای نوسازی ناوگان و خرید هواپیما، راه حل درستی را بیاندیشند، زیرا در چند ماه اخیر موضوع خرید هواپیماهای روسی مطرح شده، اما به نظر من این هواپیماها متناسب با وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی کشور نیست.

نوسازی ناوگان هوایی با خرید هواپیماهای نو یا در حد نو

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی اولویت مسئولان برای نوسازی ناوگان هوایی باید خرید هواپیماهای نو یا در حد نو باشد، این موضوع می تواند ناوگان کشور را تا چند سال از بروز مشکلات دور کند.

۱۳۹۷/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...