نسخه چاپی

ساز و كار بررسی اطلاعات مودیان مالیاتی مشخص شد

وكلای‌ ملت با تامین سازوكار برای درج و بررسی اطلاعات مودیان مالیاتی از طریق راستی‌آزمایی تصادفی موافقت كردند.

به گزارش نما، نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه‌ فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) در دستورکار امروز (یکشنبه 2 دی) نمایندگان، در صحن علنی پارلمان قرار دارد.

وکلای‌ ملت، در جریان بررسی لایحه مذکور با ماده (19) این لایحه با 178 رای موافق، 8 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر، در جلسه موافقت کردند.

در ماده (19) این لایحه آمده است: سازمان مکلف است اظهارنامه‌های مالیات بر عملکرد آن دسته از اشخاص مشمول را که تمامی مقررات این قانون را رعایت کرده و اظهارنامه مالیات بر عملکرد خود را بر مبنای اطلاعات مندرج در سامانه مؤدیان تنظیم و در مهلت مقرر ارائه نموده باشند، از طریق انطباق با اطلاعات موجود در پایگاه داده سازمان راستی آزمایی نموده و در صورت احراز صحت، اظهارنامه تسلیمی را بدون رسیدگی قبول نماید.

تبصره 1- به منظور حصول اطمینان از صحت اسناد اظهار شده در سامانه مؤدیان، سازمان مجاز است حداکثر دو و نیم درصد (2.5) مؤدیان مشمول قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده را که عضو سامانه مؤدیان هستند، به صورت تصادفی انتخاب نموده و دفاتر آنان را مطالبه یا برای مشاهده دفاتر و اسناد، به محل کار آنان مراجعه نماید. دستورالعمل این تبصره ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد. محدودیت مذکور در این تبصره نسبت به مودیانی که عضو سامانه مؤدیان نیستند، وجود ندارد.

تبصره 2- مؤدیان می‌توانند اظهارنامه مربوط به مالیات عملکرد خود را از طریق سامانه مؤدیان ارائه کنند. سازمان موظف است ترتیبی اتخاذ کند که اطلاعات مربوط به خرید و فروش‌های مؤدی عیناً به اظهارنامه مالیات بر عملکرد وی منتقل گردد و مؤدی تنها موظف به ثبت سایر اقلام اطلاعاتی مورد نیاز برای محاسبه مالیات عملکرد، نظیر حقوق و دستمزد، اجاره و استهلاکات بر اساس مقررات مربوط و ضوابطی که سازمان تعیین می‌کند، می‌باشد.


۱۳۹۷/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...