نسخه چاپی

آمریكا زیر پای ائتلافش را خالی كرد

استاد علوم سیاسی دانشگاه اوكلاهما در گفتگو با این شبكه، درباره پیامدهای خروج نیروهای آمریكایی از سوریه اظهاراتی را بیان كرد.

به گزارش نما، جاشوا لاندیس، گفت: رئیس جمهور ترامپ تصمیم گرفته است که از منطقه (خاورمیانه) خارج شود. او با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در این خصوص صحبت کرده است و آنها در این زمینه معامله کرده اند که آمریکا ( از سوریه) خارج شود. ترامپ وقتی با رئیس جمهور ترکیه صحبت می کرد این تصمیم را گرفت بدون آنکه در این زمینه با مشاوران و اعضای دولت خودش مشورت کند.

این کارشناس در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: همین مسئله سبب شده است بسیاری دچار بهت شدید شوند. این اقدام ترامپ سبب ناراحتی ژنرال متیس، وزیر دفاع آمریکا و نماینده آمریکا در ائتلاف علیه داعش و استعفای آنها شده است. اما باید توجه داشت که آمریکا به متحدانش قول‌هایی داده بود و حالا می بینیم که ترامپ با این تصمیمش، زیرپای آنها را خالی می‌کند بدون آنکه با آنها مشورت کرده باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرده است نیروهای این کشور را از سوریه خارج می‌کند، این تصمیم ترامپ واکنش بسیاری از مقامات آمریکایی و همچنین برخی متحدان این کشور را در پی داشت.

۱۳۹۷/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...