نسخه چاپی

استفاده از ذرت‌های تراریخته در پفك و اسنك در دست بررسی است

سازمان استاندارد با بیان اینكه وزارت بهداشت در حال پیگیری استفاده از ذرت‌های تراریخته در تولید فپفك و اسنك است، اعلام كرد: در مراحل كنترل‌ها با موردی مواجه نشدیم كه بخواهد آیتم‌های استاندارد را زیرسئوال ببرد.

به گزارش نما، هفته گذشته بود که برخی از رسانه‌ها از تولید پفک و اسنک توسط دو برند معروف در کشور با استفاده از ذرت تراریخته وارداتی خبر دادند.

در این رابطه جهانبخش کیانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته بود: ماجرای استفاده این دو برند از ذرت تراریخته وارداتی بوده است.

وی با بیان اینکه آیا سازمان استاندارد با اطلاع از این کار به این دو برند نشان استاندارد داده است، اظهار کرده بود: موضوع اول سلامتی مردم و خطرناک نبودن مواد اولیه‌ای است که در تولید خوراکی‌ها استفاده می‌شود، اما ما به همین هم بسنده نمی‌کنیم، مخصوصا در مورد خوراکی‌هایی که مخاطب اصلی آن‌ها کودکان هستند.

در همین رابطه خبرگزاری میزان، صحت و سقم ماجرا را از مسئولان سازمان استاندارد پیگیر شد و مسئولان این سازمان اعلام کردند: وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری این مسئله هستند تا نتیجه را اعلام کنند.

به گفته مسئولان استاندارد؛ به لحاظ استاندارد کاری که باید صورت می‌گرفته کنترل‌ها بوده که طی این مراحل با موردی مواجه نشدیم که بخواهد آیتم‌های استاندارد را زیرسئوال ببرد و آن را مشکوک اعلام کنیم یا بگوییم استاندارد ندارد.

بر اساس اعلام استاندارد؛ موضوعی که مطرح شده حتما باید پیگیری شود و پیگیری آن هم از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است و در حال پیگیری این مسئله هستند.

به گزارش خبرگزاری میزان پیش‌تر نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره ورود سازمان استاندارد به موضوع تراریخته اظهار کرده بود: طبق قانون برنامه ششم و هم طبق قانون ایمنی زیستی وزارت جهادکشاورزی و سازمان محیط زیست مسئولیت تراریخته را دارند و سازمان استاندارد حتی طبق قانون ایمنی زیستی به عنوان همکار هم شناخته نشده است.

رئیس سازمان استاندارد گفته بود: با توجه به این که در قانون در این موضوع همکار هم شناخته نشدیم اما، سازمان استاندارد وظیفه خود می‌داند که در همه مواردی که به سلامت و ایمنی مردم مرتبط است فعالیت داشته باشد و در این باره نیز اعلام آمادگی کردیم و اگر لازم باشد می‌توانیم همکاری کنیم.

وی تصریح کرده بود: اگر محصولاتی که در استاندارد آن‌ها تراریخته آمده باشد باید در سازمان آن را حتما رعایت کنیم، اما اگر نیامده باشد باید طبق توافق عمل کنیم.

پیروزبخت تاکید کرده بود: مواد غذایی وارداتی از لحاظ تراریخته بودن از سوی سازمان استاندارد بررسی نمی‌شوند.

۱۳۹۷/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...