نسخه چاپی

چهارمین چلچراغ...

آیا جمهوری اسلامی یك نظام دموكراتیك است؟

عکس خبري -آيا جمهوري اسلامي يک نظام دموکراتيک است؟

40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و از بالاترین مقام كشور تا مسئولان شهری و روستایی با نظر و رأی مردم انتخاب می‌شوند و فراتر از آن حتی اصل نظام اسلامی نیز از مسیر همه‌پرسی انتخاب شده است!

برای آنکه دستاورد انقلاب اسلامی ایران در تحقق مردم‌سالاری دینی، برای اعمال نظر و رأی مردم و حاکم کردن دموکراسی ببینیم و درک کنیم، لازم نیست به چهل سال قبل بازگردیم و از وضعیت فاجعه‌بار حکومت موروثی پهلوی و استبداد رأی شاه و انتخابات‌های نمایشی و دروغین آن دوران حرفی به میان آوریم؛ تنها کافی است به وضعیت دموکراسی و جایگاه انتخابات در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا نگاهی بیندازیم و جایگاه مردم و سهم ملت‌ها در انتصاب حاکمان در عربستان و دیگر شاه‌نشین‌های کوچک و بزرگ حاشیه خلیج‌فارس را بررسی کنیم؛ حتی وضعیت انتخابات در مصر و دیگر کشورهایی که نمایش‌های ناقص از دموکراسی دارند و نقش نظامی‌گری و کودتا در تعیین حکومت آنها به وضوح تفاوت را نشان می‌دهد.
برای آنکه دستاورد انقلاب اسلامی ایران را در حاکم کردن مردم‌سالاری دینی ببینید، کافی است میزان مشارکت در انتخابات‌های برگزار شده در ایران اسلامی در این سال‌ها را یک بار دیگر مرور کنیم، رأی 98 درصدی مردم ایران به جمهوری اسلامی در سال 58، حضور 40 میلیونی در انتخابات 88، حضور نزدیک به 90 درصدی در انتخابات 96 و... را مقایسه کنید با انتخابات‌های سرد و کم‌مشارکت در غرب که مدعی اعمال نظر مردم است! چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته است و مردم 12 دولت، 10 دوره مجلس، پنج مجلس خبرگان رهبری و پنج شورای شهر و روستا را با رأی خود برگزیده‌اند.
40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و از بالاترین مقام کشور تا مسئولان شهری و روستایی با نظر و رأی مردم انتخاب می‌شوند و فراتر از آن حتی اصل نظام اسلامی نیز از مسیر همه‌پرسی انتخاب شده است! چهل سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و حتی در سخت‌ترین روزهای دوران دفاع مقدس، در برگزاری انتخابات‌ها حتی یک روز تأخیر وجود نداشته است.

۱۳۹۷/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...