نسخه چاپی

كار سخت استقلالی ها در نیم فصل دوم

تیم فوتبال استقلال یكی از مدعیان كسب عنوان قهرمانی در لیگ هجدهم به شمار می رود و قطعا قرعه این رقابت ها برای ادامه بازی ها برایش از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهد بود.

به گزارش نما، آبی پوشان پایتخت در هفته‌های پایانی نیم فصل توانستند به خوبی امتیازاتی که می‌خواستند را جمع کنند و به نوعی، از نتایج ضعیف در هفته‌های ابتدایی نجات یابند. آن‌ها در کنار سپاهان، پدیده، پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز، یکی از اضلاع اصلی قهرمانی به شمار می‌روند، اما قرعه آن‌ها این موضوع را ثابت می‌کند که کار سختی در ادامه فصل در پیش دارند.
البته وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال به دنبال آن است تا با جذب بازیکنان بیشتر به خصوص در خط حمله و هافبک، شرایط تیمش را در نیم فصل دوم دگرگون کند. آبی پوشان در فصل قبل نیز، در نیمه دوم لیگ عملکرد بهتری داشتند و امتیازات طلایی جمع کردند. آن‌ها حتی پرسپولیس که قهرمان فصل بود را شکست دادند و قهرمانی جام حذفی را به دست آوردند.

***
با این حال، نگاهی به قرعه استقلال نشان می‌دهد آن‌ها باید بازی‌های خارج از خانه دشواری را پشت سر بگذارند. به این برنامه نگاهی بیندازید:
استقلال در بازی‌های زیر، میزبان است و در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رود:
هفته هفدهم: استقلال – ذوب آهن
هفته نوزدهم: استقلال – پارس جنوبی جم
هفته بیست و یکم: استقلال – نفت مسجدسلیمان
هفته بیست و دوم: استقلال – نساجی مازندران
هفته بیست و چهارم: استقلال – سایپا
هفته بیست و ششم: استقلال – ماشین سازی تبریز
هفته بیست و هشتم: استقلال– استقلال خوزستان
هفته سی ام: استقلال – سپیدرود رشت
با این حساب آن‌ها از ۱۵ بازی نیم فصل دوم، در ۸ دیدار میزبانی خواهند کرد و نکته مهم اینجاست که تیم‌های یاد شده، هیچ یک مدعی کسب عنوان قهرمانی نیستند. به معنای دیگر انتظار می‌رود که استقلال در این دیدار‌های خانگی به ۳ امتیاز برسد و از سوی دیگر، باید برای بازی با مدعیان اصلی (غیر از پرسپولیس) از ورزشگاه آزادی بیرون برود.

***
همچنین استقلال در بازی‌های زیر، مهمان تیم‌های دیگر است و به اجبار باید خارج از ورزشگاه آزادی (به جز دربی برگشت) به زمین برود:
هفته شانزدهم: پیکان – استقلال
هفته هجدهم: تراکتورسازی – استقلال
هفته بیستم: فولاد خوزستان – استقلال
هفته بیست و سوم: پرسپولیس – استقلال
هفته بیست و پنجم: سپاهان اصفهان – استقلال
هفته بیست و هفتم: پدیده مشهد – استقلال
هفته بیست و نهم: صنعت نفت آبادان – استقلال
با توجه به این برنامه، استقلالی‌ها قطعا کار سختی برابر تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز، فولاد در ورزشگاه فولادآرنا، سپاهان در نقش جهان اصفهان، پدیده در ثامن مشهد و صنعت نفت در تختی آبادان راهی زمین شود. همچنین آن‌ها دربی را نیز در پیش دارند و از اواسط نیم فصل دوم باید راهی رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شوند که این موضوع، کار را سخت‌تر می‌کند.

***

در نگاه کلی و با توجه به جایگاه تیم‌ها می‌توان حدس زد از مجموع ۷ دیدار خارج از خانه استقلال، فقط ۲ بازی مقابل پیکان و صنعت نفت برای این تیم سنگین به نظر نمی‌رسد و حداقل روی کاغذ می‌توانیم رای به پیروزی این تیم بدهیم. نکته آخر اینکه استقلال در نیم فصل دوم و از مجموع ۱۵ دیدار خود، ۱۰ دیدار را در تهران انجام می‌دهد و هوادارانش در پایتخت می‌توانند از این تیم حمایت کنند.


۱۳۹۷/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...