نسخه چاپی

پیش‌بینی نرخ نفت و دلار در بودجه 92

یك عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاكید بر لزوم گنجاندن شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه ۹۲ گفت كه قیمت نفت در بودجه باید بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار و قیمت دلار نیز بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان پیش‌بینی شود.

به گزارش نما، عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: ما باید شاخصه‌های برنامه پنجم توسعه، سیاست‌های کلی نظام و شرایط فعلی اقتصادی را در لایحه بودجه لحاظ کنیم و اصل و اساس بودجه را بر اقتصاد مقاومتی قرار دهیم.

وی با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن هزینه‌های جاری در بودجه افزود: با توجه به افزایش تورم، ما در بخش افزایش حقوق نباید برای کارکنان و کسانی که درآمدهای ثابت دارند، خست به خرج دهیم. همچنین در بخش خدمت‌رسانی به کسانی که درآمد پایین دارند مثل کارمندان دولت و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید افزایشی داشته‌باشیم تا این افراد قادر باشند با گرانی موجود زندگی‌شان را بگردانند. به نظر می‌رسد هرچه افزایش در این بخش داشته باشیم، ارزشش را دارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که به هیچ وجه پروژه جدیدی تعریف نکنیم و هزینه‌های جاری را نیز به حداقل برسانیم، از جمله سفرهای غیرضرور حذف شود و سفرهای و ماموریت‌های خارج از کشور نیز درجه‌بندی شوند. همچنین باید سمینارها، میهمانی‌ها و افطاری‌دادن‌ها را هم فراموش کنیم، دستگاه‌های اداری دولتی هم نباید ساخت و ساز جدیدی داشته باشند بلکه باید روی پروژه‌های موجود سرمایه‌گذاری کنیم تا آنها را جلو ببریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اظهارات ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رییس جمهور درخصوص انقباضی بودن لایحه بودجه ۹۲ تصریح کرد: همانطور که ایشان گفتند، ما نمی‌توانیم انبساطی که در بودجه‌های سال‌های گذشته داشتیم را در بودجه امسال داشته باشیم.

یوسفیان درباره پیش‌بینی قیمت نفت در لایحه بودجه ۹۲ نیز گفت: قیمت نفت با توجه به وضعی که کشورهای غربی خودشان ایجاد کرده‌اند، پایین نخواهد آمد و دودش به چشم آنها می‌رود. عاقلانه است که ما قیمت نفت را بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ ببینیم، اما تولید نفت را باید زیر ۵۰ درصد و منقبض‌تر از شرایط فعلی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی کنیم.

۱۳۹۱/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...