نسخه چاپی

در پی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی

فقیه عالی‌قدر و كارگزار باوفا

عکس خبري -فقيه عالي‌قدر و کارگزار باوفا

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی پس از حدود یك سال تحمل بیماری سخت و دردناك، سرانجام در 70 سالگی درگذشت و امروز صبح رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیكر ایشان نماز خواند.

آيت‌الله سيدمحمود هاشمي‌شاهرودي پس از حدود يک سال تحمل بيماري سخت و دردناک، سرانجام در 70 سالگي درگذشت و امروز صبح رهبر معظم انقلاب اسلامي بر پيکر ايشان نماز خواند.
امام خامنه‌اي در پيام تسليت‌شان اين «فقيه عالي‌قدر» را با توصيفاتي چون «استاد بزرگ حوزه علميه قم» و «کارگزاري باوفا»، «رئيس موفّق مجمع تشخيص مصلحت» و «يار و شاگرد و همراه شهيد نام‌آور و بزرگوار سيدمحمدباقر صدر» ياد کردند.
آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي از مبارزان با سابقه‌اي بود که ورود به مبارزات سياسي را از نجف و با شاگردي در محضر علامه شهيد محمدباقر صدر و حضرت امام(ره) آغاز کرد. در همين راستا، در سال 1352 دستگير و براي مدتي در عراق زنداني شد. با پيروزي انقلاب اسلامي، وي جزء جرياني بود که نداي انقلاب را در کشور عراق گستراند و به همين دلیل مورد غضب صدام و رژيم بعثي قرار گرفت و مجبور شد مخفيانه اين کشور را ترک کند، در حالي که سه برادر وي دستگير شدند و به شهادت رسيدند! وي در سال 1361 همراه با آيت‌الله شهيد سيدمحمدباقر حکيم مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق را راه‌اندازي کرد و با رژيم بعثي به مبارزه برخاست. وي در طول چهل سال عمر پربرکت انقلاب اسلامي سمت‌هاي متعددي داشت که از مهم‌ترين آنان مي‌توان به رياست قوه قضائيه، عضويت در شوراي نگهبان، نایب‌رئيسي مجلس خبرگان رهبري، رئيس هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه‌گانه و رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره کرد.
آيت‌الله هاشمي شاهرودي در اين سال‌ها از تيررس جريان ضد انقلاب که مدت‌هاست پروژه تخريب نيروهاي انقلاب را کليد زده، بيرون نبوده است. اين تخريب پس از انتشار خبر مرگ ايشان نيز دوچندان شده و قلم به دستان مزدوري، چون محسن کديور به ميدان آمده‌اند تا با عقده‌گشايي کودکانه، اذهان عمومي را نسبت به ايشان و بزرگان انقلاب تخريب کنند.
نکته ديگر آنکه هرچند فقدان چهره‌هاي اثرگذار و با سابقه انقلاب اسلامي برای نظام اسلامي و جريان انقلابي ناگوار است، اما نظام اسلامي وابسته به شخص نيست و رويش‌هاي انقلاب آنچنان ارزشمندند که هرگونه نگراني را براي دغدغه‌مندان انقلاب اسلامي از بين برده است. امروز درخشش جوانان مؤمن انقلابي در همه عرصه‌هاي انقلاب تضمين‌کننده آينده شجره طيبه انقلاب اسلامي است.

۱۳۹۷/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...