نسخه چاپی

بازنشستگی در ورزش...

قضاوت های پراشتباه به ورزش كشور ضربه می زند

عکس خبري -قضاوت هاي پراشتباه به ورزش کشور ضربه مي زند

لیگ هجدهم به نیمه رسید. پیش ترنوشتیم كه اشتباهات به اوج رسیده و داوران لیگ برتری بدترین فصل فوتبالی خود را سپری می كنند. با این وجود فریدون اصفهانیان و دوستان با قدرت روی صندلی خود نشسته اند و ازجای خود تكان هم نمی خورند.


مهدی خرمی- قانون جدید بازنشستگی درورزش و فوتبال چند هفته ای است که سوژه رسانه های کشورمان شده است.

برخی همچون حمیدرضا گرشاسبی و علیرضا رحیمی به راحتی تن به این قانون داده و ازباشگاه پرسپولیس و فدراسیون هندبال استعفا داده و رفتند.

برخی نیزهمچون مهدی تاج توانستند به سختی مجوزلازم برای ماندن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را بگیرند. اما دراین میان یک مورد جالب هم وجود دارد.

فریدون اصفهانیان که علاوه برریاست کمیته داوران و عضویت درهیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، ریاست شورای شهرزنجان و ریاست هیئت فوتبال استان زنجان را نیزبرعهده دارد تا یک مدیربازنشسته و 4 شغله محسوب شود.

اصفهانیان درمجمع 18 اردیبهشت 1395 با 38 رأی اعضای مجمع به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رسید و تا الان دراین سمت عضویت دارد. او درمصاحبه های اخیرش تأکید کرده که درکمیته داوران و بالطبع سمت های فعلی خود خواهد ماند!

این درحالی است که اعتراض تیم ها نسبت به داوری به اوج رسیده است. روزی نیست که تیم های لیگ برتری و لیگ دسته اولی علیه اشتباهات داوران حرفی نزنند و عملکرد فریدون اصفهانیان را زیرسئوال نبرند.

امیرقلعه نویی و سپاهانی ها ازیک سو، برانکو و پرسپولیسی ها ازسوی دیگرو استقلالی ها هم به تازگی علیه اشتباهات داوری طغیان کرده اند. ازمظلومیت تیم های شهرستانی نظیرنساجی مازندران که بارها دراین فصل قربانی اشتباهات داوری شده اند هرچه بنویسیم کم نوشته ایم!

حالا که لیگ هجدهم به نیمه راه خود رسیده است پرسش اینجاست؛ دیگرچه اتفاقی باید بیفتد که فریدون اصفهانیان استعفا داده و جای خود را به یک داوربازنشسته جوان و با انگیزه تربدهد؟

باورتان نمی شود اما شنیدیم درنیم فصل گذشته داورانی که درلیگ برترو لیگ دسته اول سوت زده اند تاکنون ریالی دریافتی نداشته اند.

توجه داشته باشید که داوران حدود 6 ماه دریافتی نداشته اند و رضا کرمانشاهی داوربازی اخیرپرسپولیس و پارس جنوبی جم تلویحا به این موضوع اشاره کرده است.

اینکه به داوران چه داده اند که توقع داشته باشند بهترین قضاوت ها را داشته باشند؟

کمی روی این جمله رضا کرمانشاهی دقیق شوید. چه کسی باید دنبال حق و حقوق داوران برود؟ وظیفه فریدون اصفهانیان چیست؟ اینکه روی اشتباهات داوری سرپوش بگذارد یا ازتیم هایی که ضرر کرده اند چپ و راست عذرخواهی کند؟

لیگ هجدهم به نیمه رسید. پیش ترنوشتیم که اشتباهات به اوج رسیده و داوران لیگ برتری بدترین فصل فوتبالی خود را سپری می کنند. با این وجود فریدون اصفهانیان و دوستان با قدرت روی صندلی خود نشسته اند و ازجای خود تکان هم نمی خورند. کافیست یا باز هم ادامه بدهیم؟

۱۳۹۷/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...