نسخه چاپی

كاهش قیمت تخم مرغ در بازار

یك مقام مسئول، از كاهش یك هزار و ۸۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ نسبت به یك ماه اخیر در بازار خبر داد.

به گزارش نما، ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ تومانی قیمت هر کیلو تخم مرغ طی یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۲۰۰ تا ۷ هزار و ۳۰۰ تومان است که این نرخ نسبت به یک ماه اخیر کاهش چشمگیری در بازار داشته است.

وی با اشاره به دلایل اُفت قیمت تخم مرغ در بازار افزود: افزایش تولید، شوک واردات و عدم شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان دلیل اصلی کاهش قیمت تخم مرغ در بازار به شمار می‌رود.

نبی پور قیمت تخم مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به افزایش عرضه ناشی از گله‌های جدیدی که به تولید نشسته اند، پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت در بازار ادامه یابد، اما هم اکنون نمی‌توان رقم دقیقی برای اُفت تولید در بازار اعلام کرد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ گذار استان تهران با اشاره به اینکه نیازی به واردات نداریم، بیان کرد: با وجود آنکه از مهر ماه به بعد ۴ تا ۴.۵ میلیون مرغ به تولید نشسته است، از این رو نمی‌دانیم که علی رغم فراوانی تولید، مسئولان ذی ربط به چه دلیل اقدام به واردات تخم مرغ کرده اند.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان واردات تخم مرغ در دسترس نیست، اظهار کرد: البته طبق اظهارات مسئولان ذی ربط قرار بود ۲ هزار تُن تخم مرغ وارد کشور شود که به سبب اُفت چشمگیر قیمت و زیان مرغداران، هر چه سریع‌تر باید واردات متوقف شود.

نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ با احتساب سود منطقی مرغدار را حداقل ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که در شرایط فعلی، مرغداران با زیان، محصول خود را در بازار عرضه می‌کنند که با ادامه این روند دیگر قادر به تولید نخواهند بود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تخم گذار در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه اختلالات حمل و نقل تا حدودی مرتفع شده است، بیان کرد: این درحالی است که نوسان قیمت تخم مرغ در بازار همچنان ادامه دارد.

وی قیمت هر کیلو ذرت را یک هزار و ۱۸۰ تا یک هزار و ۲۵۰ و کنجاله سویا را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همه روزه قیمت نهاده‌های دامی با نوساناتی در بازار روبروست.

نبی پور در پایان درباره آخرین وضعیت آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور تصریح کرد: فعلا گزارشی از شیوع بیماری نداریم و در هفته‌های اخیر برخی واحد‌ها به صورت موردی در استان اصفهان درگیر بیماری بوده اند.

۱۳۹۷/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...