نسخه چاپی

كشتی آرای: بانك مركزی بازهم ارز را كنترل می كند

رئیس كمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینكه قیمت طلا و سكه بعد از تعطیلات سال جدید میلادی كاهش خواهد یافت، گفت: بانك مركزی بازهم بازار ارز را تحت كنترل در می آورد.

به گزارش نما، محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: قیمت اونس جهانی با کاهش قیمت نفت و کاهش ارزش سهام به بالاترین سطح در 15 ماه اخیر رسیده است؛ در بازار داخلی نیز با افزایش قیمت جهانی و همچنین افزایش قیمت ارز، قیمت ها به بالاترین سطح خود در چند روز اخیر رسیده

وی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در چند روز اخیر 11 درصد افزایش یافته است،‌ تصریح کرد: در بازار خرید و فروش هم انجام می شود ولی معمولاً‌ وقتی قیمت ها صعودی می شود، خریداران جدید وارد بازار می شوند این خریداران از ترس افزایش بیشتر برای خرید طلا و سکه مراجعه می کنند.

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که آیا قیمت ها بازهم در روزهای آینده افزایش خواهد یافت؟ گفت: فکر نمی کنم این افزایش ادامه دار باشد؛ البته پیش بینی می شد که در روزهای پایانی سال میلادی نوساناتی داشته باشیم ولی در چند روز آینده قیمت جهانی طلا به یک ثبات می رسد و در بازار داخلی نیز اقدامات بانک مرکزی در کنترلقیمت ارز ادامه خواهد داشت و قیمت ها به ثبات می رسد.

امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به دیروز افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت 3 میلیون و 930 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 3 میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی دو میلیون تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 170 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 670 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار هم 362 هزار و 400 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1274 دلار معامله می‌شود. بهای فروش طلای جهانی نسبت به دیروز 4 دلار افزایش یافته است.

۱۳۹۷/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...