نسخه چاپی

جاسبی در چه صورتی محاكمه می شود؟

طبیب زاده در پاسخ به این سوال كه تكلیف محاكمه جاسبی چه می شود، تاكید كرد: باید تفحص از دانشگاه آزاد مطرح و اگر در بررسی این تفحص مشخص شود كه تمام اقدامات جاسبی صحیح بوده و منابع درآمدی با هزینه ها یكسان بود كه مشكلی وجود ندارد، در غیر اینصورت موضوع به قوه قضائیه ارجاع داده می شود.

به گزارش نما، زهره طبیب زاده درباره علت مطرح نشدن تفحص دانشگاه آزاد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به مهر ، گفت: این را باید از هیأت رئیسه مجلس سوال کرد که چرا بر اساس قانون، پس از تصویب تفحص توسط کمیسیون آموزش این موضوع در نخستین جلسه علنی مجلس مطرح نشد.

وی ادامه داد: دو هفته از نخستین جلسه علنی مجلس گذشته و هفته سوم هم در راه است اما ببینید این موضوع در صحن مطرح می شود یا نه.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه تفحص از دانشگاه آزاد همانند تخلف میلیاردی در سیستم بانکی و اختلاس بیمه ایران باید مطرح شود، تاکید کرد: رسیدگی به تمام این موارد حمایت از نظام است و مردم متوجه می شوند عدالت اجتماعی توسط نظام برقرار شده، اگر این موارد مطرح و تکلیف سوءاستفاده ها مشخص نشود مردم با چه انگیزه ای می خواهند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شرکت کنند؟

وی با بیان این موضوع که باید در این تفحص تراز مالی 30 ساله دانشگاه آزاد مشخص شود، تصریح کرد: خانواده ها با سخت ترین شرایط مالی فرزند خود را به دست دانشگاهی غیرانتفاعی سپردند اما پولی که باید در راه این دانشجویان صرف می شد، خرج آقا زاده ای در دانشگاه آکسفورد شد.

طبیب زاده در پاسخ به این سوال که تکلیف محاکمه جاسبی چه می شود، تاکید کرد: باید تفحص از دانشگاه آزاد مطرح و اگر در بررسی این تفحص مشخص شود که تمام اقدامات جاسبی صحیح بوده و منابع درآمدی با هزینه ها یکسان بود که مشکلی وجود ندارد، در غیر اینصورت موضوع به قوه قضائیه ارجاع داده می شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان وکیل مردم هستند و وکیل باید حق موکلش را ادا کند، ادامه داد: حال که قوه قضائیه و سایر دستگاهها برای محاکمه جاسبی دست به کار نمی شوند پس مجلس و برخی نمایندگانش به جای این دستگاهها دست به کار شده و تفحص را مطرح کردند.

وی درباره برخی شایعات در خصوص اینکه امضا کنندگان تفحص، امضای خود را پس گرفته اند تصریح کرد: تا زمانی که زنده ام امضایم را پس نمی گیرم.

طبیب زاده همچنین در خصوص دیدار جاسبی با برخی نمایندگان مجلس در خصوص به تعویق انداختن زمان تفحص، گفت: من از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شنیدم که جاسبی با هیچ نماینده ای در این زمینه دیداری نداشته است.

۱۳۹۱/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...