نسخه چاپی

اگر احمدی‌نژاد اسامی آنها را اعلام كند او را زنده نمی‌گذارند

«برای مثال كارنامه دولت در حوزه راهسازی درخشان است. راهسازی‌ای كه او در این كشور و به خصوص برای آبادانی روستاها در این دوره انجام داده قابل تحسین است و در هیچ دولت‌ دیگری مشاهده نشده است.»

به گزارش نما، رئیس خانه صنعت و معدن گفت: من مافیای ارزی را می‌شناسم و به آن‌ها هشدار می‌دهم اگر از رفتارهای خرابکارانه خود در بازار ارز دست بر ندارند معرفی خواهند شد.


هادی غنیمی‌فرد ضمن اعلام این مطلب در گفت‌و‌گو با «قانون» افزود: مقصر بالا رفتن قیمت ارز در کشور گروهی است که فعلا نمی‌خواهم اسمی از آن‌ها ببرم.


رئیس خانه صنعت و معدن افزود: من مافیای ارزی را می‌شناسم،شما هم آن‌ها را می‌شناسید و شاید همه مردم بشناسند اما تصور این را هم ندارند که آن‌ها می‌توانند همان مافیا باشند. او در پاسخ این سؤال که می‌توانید آدرس مشخص‌تری برای رسیدن به این مافیا به ما بدهید، گفت: مافیا با کمک گرفتن از آدم‌های آنور آب مثل بی‌بی‌سی و صدای آمریکا ، این اختلال بزرگ را در بازار ایجاد کردند و هنوز هم دارند به کارخودشان ادامه می‌دهند.


وی در جواب این پرسش که آیا مافیای ارزی همان "جمشید بسم‌الله" است که معاون اول رئیس جمهوری وی را به عنوان اخلال‌گر بازار ارز معرفی کرده است، گفت: معاون اول رئیس جمهوری اسم این شخص را برده است، خیلی زشت است که من بیایم در این مورد صحبت کنم که آیا وی را می‌شناسم یا نمی‌شناسم اما فقط همین را بگویم که از این دست "بسم الله"ها در کشور زیاد است.


رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت که به حمایت از رئیس جمهوری شهرت دارد، در پاسخ به این سوال که آیا این مافیا در دولت و مجلس هستند که مردم آنها را می‌شناسند، گفت: شاید عده‌ای در دولت و مجلس خواسته و ناخواسته با اعمال و حر‌ف‌هایشان به نفع این گروه عمل کرده باشند اما مافیا نه در دولت است و نه در مجلس و من هم فعلا نمی‌خواهم در مورد این افراد صحبتی کنم.


او خوب می‌داند چه کار کند


غنیمی فرد در پاسخ به این سؤال که آیا سیاست‌های نادرست دولت و بانک مرکزی سبب به وجود آمدن این وضعیت است یا خیرگفت: من کاری به بانک مرکزی و سیاست‌هایش ندارم اما این را می‌دانم که عده‌ای در این کشور نمی‌خواهند و نمی‌گذارند احمدی‌نژاد کار درست انجام دهد و تلاش دارند چوب لای چرخ او بگذارند وگرنه او خوب می‌داند که دارد چه‌کار می‌کند.


او با اشاره به اینکه نمی‌توان کارهای بسیارخوبی را که احمدی نژاد درکشور انجام داده نادیده گرفت،گفت: برای مثال کارنامه دولت در حوزه راهسازی درخشان است. راهسازی‌ای که او در این کشور و به خصوص برای آبادانی روستاها در این دوره انجام داده قابل تحسین است و در هیچ دولت‌ دیگری مشاهده نشده است.


بازار را روی یک انگشت می‌چرخانند


وی درواکنش به این مطلب که آیا اولویت‌های کشور تنها در حوزه راهسازی است، گفت: شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که تنها می‌خواهید دولت را متهم کنید، چرا راهسازی مهم نیست، هرکاری که برای آبادانی این کشور باشد در اولویت قرار دارد.


رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در جواب این سؤال که قبول دارید برخی سیاست‌های پولی و مالی دولت مخرب بوده است، اضافه کرد: باز هم می‌گویم که عده‌ای نمی‌خواهند احمدی‌نژاد کارش را درست انجام دهد.این عده‌ همان مافیا هستند که به راحتی دارند بازار را روی یک انگشت خود می‌چرخانند. او با آوردن مثالی از اقدامات مثبت و موثر دولت نهم و دهم ادامه داد: من 15 سال برای پایین آوردن نرخ بهره‌های بانکی فریاد زدم و تنها احمدی‌نژاد بود که شهامت این‌کار را داشت و توانست نرخ بهره‌های بانکی را کاهش دهد اما به محض انجام این‌کار عده‌ای دورش را گرفتند و بیچاره‌اش کردند.


وی با اشاره به وضعیت صنعت کشور گفت: بزرگ‌ترین بحرانی که بخش صنعت در حال حاضر با آن مواجه شده کاهش سودآوری این بخش به دلیل سیاست غیرکارشناسی افزایش بهره‌های بانکی است.این اتفاق باعث شده میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت کاهش پیدا کند.من سال‌ها برای پایین نگاه داشتن بهره‌های بانکی فریاد زدم اما چاره‌ای برای آن پیدا نشد.عده‌ای برای اینکه با احمدی‌نژاد بجنگند آمدند دست در دست مافیا دادند و بهره پول را افزایش دادند تا صنعت کشور و تولید ضربه بخورد و بگویند احمدی نژاد صنعت را نابود کرد.


او در جواب این سؤال که چرا رئیس‌جمهور‌ی‌زیر این همه فشار مافیا را معرفی نمی‌کند تا مردم آنها را بشناسند، گفت: شما فکر کردید معرفی مافیا به همین راحتی است؟ فکر می‌کنید اگر احمدی‌نژاد اسامی آنها را اعلام کند او را زنده می‌گذارند؟


وی در جواب این سؤال که آیا کاهش نرخ بهره بانکی توانست مشکلات صنعت کشور را برطرف کند، گفت: به هر حال وضعیت فعلی عادی نیست و مشکلات فراوانی از سوی خارجی‌ها به کشور تحمیل می‌شود.


وی گفت: تا زمانی‌که عده‌ای نخواهند کار درست دراین مملکت انجام شود و به نوعی بازدارنده نیروی محرک تولید در کشور باشند اوضاع صنعتمان هم این‌گونه می‌شود.مشکل ما در مملکت این است که با یکدیگر متحد نیستیم و هر کس دارد ساز خودش را می‌زند.هرکس می‌خواهد سود خودش را ببرد و با باقی بخش‌ها کاری ندارد. طبیعی است که دراین میان مافیاهم از فرصت استفاده می‌کنند و ضربه نهایی را به تولید این مملکت می‌زنند. فکر می‌کنید دلار را چه کسی به این روز کشاند که حال و روز صنعت هم بخواهد دچار بحران شود؟ همین عده افراد فرصت طلب.


300 میلیارد ذخیره ارزی داریم


وی با اشاره به اینکه با توجه به قیمت‌های فعلی نفت فکر می‌کنم باید حداقل 200 تا 300 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشته باشیم گفت: دولت خودش هم می‌گوید که ما دستمان پر است، اما حرف من این است که مقامات توجه کنند که حساب ذخیره ارزی برای روز مبادا راه‌اندازی شد و مباداتر از امروز برای صنعت کشور وجود ندارد پس بهتر است همتی کنند و بخشی از این پول را برای حل مشکلات در اختیار صنایع بگذارند . مخصوصا که رئیس‌جمهوری دوست دارد کار کند .


به خاطر هاله نور دوستش ندارم


هادی غنیمی‌فرد با اشاره به اینکه فردی واقع بین است و باوجود آنکه بسیاری از اقدامات رییس جمهوری را قبول دارد، گفت: البته من با همه کارهای احمدی نژاد موافق نیستم اما این سبب نمی‌شود که اقدامات وی را تحسین نکنم .


غنیمی فرد در توضیح این مطلب افزود: برای مثال مطرح کردن موضوع هاله نور در اوایل دوره ریاست جمهوری اقدامی غیرهوشمندانه بود که تنها موجب بی‌اعتمادی و بی‌اعتنایی مردم به حرف‌های او شد.حال فرض کنیم که هاله نوری هم در کار بوده است، چه دلیلی داشت که مطرح شود.من احمدی‌نژاد را دوست دارم اما نه به خاطر هاله نوری که می‌گوید روی سرش است.


او در پاسخ به این پرسش که به نظر شما وضعیت صنعت کشور در دوره محمد خاتمی قابل قبول‌تر بود یا محمود احمدی‌نژاد توضیح داد: در دوران آقای خاتمی روابط بین‌الملل ایران با دیگر کشورها خوب بود و مثل امروزخبری از تحریم‌های این چنینی نبود.بنابر این هم تولید بیشتر بود و هم صادرات.اما شجاعتی که من در احمدی‌نژاد دیدم در خاتمی ندیدم. جسارت احمدی‌نژاد در انجام بسیاری از سیاست‌ها بیشتر است.

۱۳۹۱/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...