نسخه چاپی

بازداشت كودك ۳ ساله و پیرمرد ۹۲ ساله فلسطینی

مركز مطالعات زندانیان فلسطینی گزارش داد كه نظامیان رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی ۵۷۰۰ فلسطینی را بازداشت كرده‌ند كه ۹۸۰ نفر از این تعداد كودكان و ۱۷۵ نفر دیگر نیز از زنان هستند.

به گزارش نما، مرکز مطالعات زندانیان فلسطینی گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی ۵۷۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده‌ند که ۹۸۰ نفر از این تعداد کودکان و ۱۷۵ نفر دیگر نیز از زنان هستند.


«ریاض الاشکر»، رئیس این مرکز مطالعاتی گزارش داد که رژیم اشغالگر قدس در مواجهه با فلسطینیان همچنان به نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

الاشکر بازداشت روزانه فلسطینیان و شکنجه شدید زندانیان شامل ضرب و شتم با باتوم، هدف گلوله قرار دادن، مصادره‌ی اموال، منزوی کردن در شرایط سخت و حکم‌های کینه‌توزانه را شاهدی بر این نقض گسترده حقوق بشر و قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

الاشکر خاطرشان کرد که نظامیان صهیونیست طی سال ۲۰۱۸ چندین کودک زیر ۱۰ سال فلسطینی را نیز بازداشت کرده‌اند از جمله «دورغم مسوده»، کودک ۳ ساله فلسطینی که ماه مارس در جنوب کرانه باختری از سوی نظامیان صهیونیستی بازداشت شده بود.

وی افزود که علاوه بر این ۱۷۵ زن نیز طی سال ۲۰۱۸ به وسیله نظامیان صهیونیست بازداشت شده‌اند که این آمار شامل افراد مسن، مجروح، روزنامه‌نگار، کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها نیز است.

ریاض الاشکر گفت که علاوه بر این دادگاه رژیم صهونیستی ۹۲۰ حکم بازداشت اجرایی علیه زنان، کودکان و سیاست‌مداران صادر کرده که یکی از قبل ملاحضه‌ترین موارد آن بازداشت «علی الحاج»، ۹۲ ساله بود که اوایل سال جاری نظامیان رژیم صهیونیستی وی را بازداشت کردند.
منبع: میزان

۱۳۹۷/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...