نسخه چاپی

نرخ خرید تضمینی گندم افزایش یافت

نائب رئیس كمیسیون كشاورزی گفت: پیرو رایزنی رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمینه افزایش «نرخ خرید تضمینی گندم»، توافق شد تا ۱۰۰ تومان به نرخ گندم اضافه شد.

به گزارش نما، جلال محمودزاده نائب رئیس کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» گفت: طبق رایزی آقای لاریجانی با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمینه افزایش «نرخ خرید تضمینی گندم»، توافق شد تا ۱۰۰ تومان به نرخ گندم اضافه شود و این رقم به ۱,۷۰۰ تومان برسد.


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعضای کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» و «متقاضیان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی» از رقم تعیین شده برای نرخ خرید تضمینی گندم رضایت دارند؟ گفت: «چاره‌ای نیست البته ما می‌دانیم این رقم کم است، اما بهتر از شرایط قبلی است».

نائب رئیس کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» تاکید کرد: رقم ۱,۷۰۰ تومان پیش بینی شده، مورد توافق «وزیر جهاد کشاورزی»، «رئیس سازمان برنامه و بودجه» و «رئیس مجلس شورای اسلامی» است.

وی با اشاره به عدم اجرای برخی قوانین بخش کشاورزی اعم از اجرای قنوات و حمایت از صندوق بیمه کشاورزی دربرنامه ششم توسعه اظهار داشت: در جلسه‌ای فی ما بین «متقاضیان استیضاح وزیرجهاد کشاورزی» با اعضای «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی» و همچنین «رئیس مجلس»، مقرر شد تا وزیر بر روی برخی از آیتم‌های مغفول مانده دربخش کشاورزی کار کند و برنامه ریزی برای اجرای آن تدوین شود.

نائب رئیس کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد تا استمهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده اصلاح شود.

محمود زاده بیان داشت: همچنین وزیر قول داد صادرات محصولی همچون سیب زمینی و گوجه فرنگی که پیشتر از صادرات آن جلوگیری می‌شد آزاد شود تا این محصولات صادر شود.

۱۳۹۷/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...