نسخه چاپی

مأموریت حجاریان برای تبرئه غرب و انداختن توپ به زمین ایران

سعید حجاریان می‌گوید وقتی خودسرها در برابر برجام ایستادند، روحانی باید محكم می‌ایستاد و می‌گفت نمی‌مانم.

به گزارش نما سعید حجاریان می‌گوید وقتی خودسرها در برابر برجام ایستادند، روحانی باید محکم می‌ایستاد و می‌گفت نمی‌مانم.


وی در گفت‌وگو با روزنامه شرق اظهار داشت: ما برنامه برجام را راهی برای نرمال‌سازی در داخل و خارج تلقی می‌کردیم و آن را کافی می‌دانستیم. از این گذشته حتی بعضی شعارهای اصلاح‌طلبانه ایام انتخابات را خارج از ظرفیت روحانی می‌دانستیم و تذکر دادیم، دست از این شعارها بردارد و آنچه را خود به آن اعتقاد دارد، پیش ببرد.

اجرای برجام لازم بود تا سرمایه‌گذاری خارجی به عرصه اقتصاد وارد و در نتیجه، مشکلات اشتغال و رونق کسب و کار تا حدی حل شود، اما ایشان در مقابل سنگ‌اندازی گروه‌های خودسر که به کلی مخالف برجام بودند و از هیچ اقدامی دریغ نکردند، ایستادگی نکرد. زمانی که رقبای ایشان به قلب برنامه دولت که همان برجام باشد، حمله کردند، رئیس‌جمهور می‌توانست محکم بایستد و بگوید، نمی‌توانم این گونه کار کنم و حتی صراحتاً اعلام می‌کرد، استعفا می‌دهم و می‌روم.


مغالعه حجاریان در حالی است که برجام به طور کامل از سوی ایران اجرا شد و آژانس و اتحادیه اروپا برای این امر تصریح کرده‌اند. بنابراین در حالی که همه در داخل باید به آمریکا اعتراض و از اروپا مطالبه کنند که چرا تعهدات متقابل را اجرا نمی‌کند، حجاریان می‌کوشد ایران و نیروهای داخلی را جای مقصر بنشاند. آیا سند برای نفوذی بودن یا نفوذزدگی برخی افراطیون مدعی اصلاحات (نظیر حجاریان) از این بزرگ‌تر؟! آنها چه مأموریتی در این زمینه دارند.


ثانیاً سناریوی هل دادن روحانی به استعفا که چند ماه قبل از این از سوی حجاریان استارت خورد، مشابه رفتار افراطیون و نفاق جدید در دوره اصلاحات است که پس از چند سال بی‌تفاوتی و ساختارشکنی، مدعی خروج از حاکمیت و قهر و استعفا و تحصن برای گروکشی سیاسی و ایجاد بی‌ثباتی در خدمت رژیم آمریکا کردند که سرگرم اشغال افغانستان و عراق بود.


نکته سوم، درباره سوابق اظهارات منافقانه حجاریان نسبت به خاتمی است. چند سال قبل نشریه ضد انقلابی پیک‌نت که از سوی اپوزیسیون خارج‌نشین مدیریت می‌شود، بخش‌های قابل انتشار ملاقات نفوذی خود را با سعید حجاریان در روزهایی که خاتمی مهیای تحویل دادن ریاست جمهوری می‌شد- این گونه منتشر کرد: «در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان نوفل لوشاتو، یکی از ساختمان‌های ریاست جمهوری قرار دارد، وارد این ساختمان قدیمی که می‌شوید تابلویی در روبرو نظرتان را جلب می‌کند که با امضای حراست ریاست جمهوری از مکالمه کنندگان می‌خواهد در هنگام صحبت پشت تلفن احتیاط کنند و مواظب شنود بیگانگان باشند.

این تابلوها همه جا حتی کنار در آسانسوری که سوار آن می‌شوم تا در طبقه دوم به مصاحبه با حجاریان بروم، به چشم می‌خورد. او در گفت‌وگویی که داشتم، گفت؛ ترجیح می‌دهم درباره خاتمی صحبت نکنم مبادات که به او بربخورد. او با ما تفاوت داشت. خاتمی روحانی بود و گروه خونی‌اش بیشتر به مجمع روحانیون می‌خورد. حزب مشارکت ما هم با مجمع خیلی فرق دارد. هر چند خاتمی در بین اعضای مجمع بهترین است. مجمع روحانیون، بدترین خیلی دارد. ما از ابتدا هم می‌دانستیم خاتمی با ما فرق دارد. بین اجزای سیستم فکری او سازگاری وجود ندارد. او آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات زد.»


این اظهارات پنهانی در حالی بود که طیف حجاریان در آغاز دوم خرداد ۷۶، خاتمی را تهدید کرده بودند که اگر به منویات آنها گوش ندهد او را از قطار اصلاحات پیاده می‌کنند. اما در علن، تظاهر به حمایت و تقدیس خاتمی می‌کردند!!

۱۳۹۷/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...