نسخه چاپی

بیانیه پرسپولیس در ارتباط با حكم محرومیت برانكو

باشگاه پرسپولیس به دنبال صدور حكم محرومیت برانكو ایوانكوویچ و در ادامه احكام دیگری كه مرتبط با بازی سپاهان صادر شد بیانیه‌ای صادر كرد.

به گزار ش نمابه نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این بیانیه آمده است؛ قبل از هر چیز حق طبیعی خود می‌دانیم که حمایت باشگاه و خانواده بزرگ پرسپولیس، از آقای برانکو ایوانکوویچ را اعلام نمائیم. همچنین این سوال را مطرح کنیم که به راستی چه اتفاقاتی روی می‌دهد تا یک مربی حرفه‌ای در این سطح با حسن اخلاق و منشی که در طول سال‌ها، همگان به آن اذعان داشته‌اند، در چنین شرایطی قرار بگیرد؟!!


برگ‌هایی متعدد از تاریخ سال‌های اخیر فوتبال ایران را می‌توان ورق زد که بر مظلومیت پرسپولیس صحه می‌گذارد. به عنوان یک نمونه، در فصل ۹۵ – ۹۴ اگر اعتراض‌ها یک هفته زودتر به نتیجه می‌رسید، پرسپولیس قهرمان این رقابت‌ها بود و شاید عدم ادامه آن شرایط بغرنج فقط و فقط به خاطر درگذشت زنده یاد هادی نوروزی بود.



پرسپولیس در همین هفته‌های اخیر در حالی پرچمدار حمایت از جامعه داوری شد که به گواه نظر کارشناسان داوری در همین هفته‌ها نیز قربانی اشتباهات زیادی بوده است.


پرسپولیس برای اینکه برنامه مسابقات لیگ انجام شود، با از خود گذشتگی، خواسته خارج از عرف، بازی در روزهای فیفا، را پذیرفت و با اراده آقای ایوانکوویچ وارد میدان شد. حال شاید این احکام انضباطی پی در پی، محرومیت‌ها و جریمه‌های بی‌امان، نتیجه همین رفتارصادقانه، صبورانه و فداکارانه پرسپولیس و آقای ایوانکوویچ در نقطه مقابل رفتارها و ادعاهای ناصواب دیگر باشگاه‌ها باشد که متأسفانه شاهد واکنش نسبت به آنها نبوده‌ایم.


در دیدار با سپاهان شاهد بودیم از روز قبل مسابقه و در روز مسابقه چه شرایطی برای کاروان و تیم فوتبال پرسپولیس رقم خورد، اما در نهایت جریمه و محرومیت برای تیم ما بود تا سپاهان تنها نباشد.


حالا هم به خاطر اظهاراتی که نیاز به یادآوری نیست و موجی که برعلیه پرسپولیس از سوی بعضی از تیم‌ها به راه انداخته شد، شاهد محرومیت سرمربی‌مان هستیم.


ما همانطور که می‌گوئیم داوران ما سلامت هستند و اشتباهات مکرر آنها به ضرر پرسپولیس را به پای مسائل دیگر نمی‌نویسیم، می‌گوئیم کمیته انضباطی هم تحت تأثیر عوامل بیرونی نیست، هر چند که برای بسیاری سوالات خود، جوابی پیدا نمی‌کنیم!!


همچنین یادآوری می‌کنیم که بسیاری از اظهار نظرها و اتهامات ناروایی که بعضی از مدیران باشگاه‌ها و مربیان تیم‌های حریف در همین چند وقت اخیر، نسبت به پرسپولیس روا داشته‌اند و حتی فدراسیون فوتبال ایران، سازمان لیگ و جامعه داوری را به بسیاری مسائل متهم کرده‌اند از سوی مراجع انضباطی و اخلاقی بی پاسخ مانده است و تنها سرمربی ما محکوم شده است، به راستی چرا؟!


با اندک جستجویی، به انواع اظهارنظرهای افرادی بر می‌خوریم که مدعی بوده‌اند دست‌هایی برای موفقیت یک تیم خاص جریان دارد و امروز هر چند عملکرد سرخپوشان ایران غرور برانگیزتر از عملکرد همه تیم‌ها بوده است ولی می‌بینیم آنها که خود چنان ادعاهایی را مطرح می‌کنند بیشتر در حقشان لطف شده است و مورد عنایات خاصه قرار گرفته‌اند.


برای باشگاه، تیم، هوادارانمان و در کل خانواده بزرگ پرسپولیس آنچه این روزها جریان دارد از اشتباهات سهوی داوران تا این احکام پی در پی انضباطی، هرچند دردناک است اما اتفاق تازه و غافلگیر کننده‌ای نیست. ما آماده برخورد با همه این مسائل بوده‌ایم و از این رو تمام تلاش خود را خواهیم کرد که علاوه بر رقابتی که در زمین مسابقه وجود دارد، از عهده مواجهه با تمام این مسائل برآییم، همانطور که در چند سال اخیر نیز، چنین بوده است.


همچنین به هواداران خود اطمینان می‌دهیم که باشگاه پرسپولیس تا حد توان و حتی بیش از آن تلاش خواهد کرد تا از حقوق پرسپولیس دفاع کند. برای این منظور با پرهیز از جنجال، از مبادی ذیربط اقدام خواهیم کرد و البته امیدواریم در آینده شاهد عدالت و وحدت رویه فدراسیون در برخورد با موارد مشابه باشیم و اتهام‌های سنگینی که مدیران، مربیان و بازیکنان دیگر باشگاه‌ها نسبت به باشگاه پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ وارد کرده‌اند، بدون پاسخ نماند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۷/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...