نسخه چاپی

مثال تاریخی ذوالنور برای حل اختلاف قوا

دبیركل كنگره شهدای روحانی سراسر كشور با بیان این كه اختلاف بین رؤسای قوه مجریه و قضائیه بوی لجاجت می دهد، گفت: سران قوا نباید مصالح نظام را فدای كمشكش ها و لجبازی های خود خود كنند.

به گزارش نما ،حجت الاسلام مجتبی ذوالنور دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور در گفت و گو با رسا، اختلاف بین مسؤولان را موجب سر در گمی و ناراحتی مردم دانست و اظهار داشت: سران قوا نباید مصالح نظام را فدای کشمکش ها کنند، برخی از این مسائل بوی لجاجت می دهد.

وی افزود: مردم کار ندارند که چه کسی حق می گوید اما از این که مسؤولان بیش از اولویت های کشور به این اختلافات بها می دهند آزرده هستند.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این که اختلاف بین رییس قوه قضائیه و رییس جمهور بسیار کوچک و پیش پا افتاده است، گفت: این مسأله ای نیست که نیاز باشد در شورای حل اختلاف قوای سه گانه یا مجلس تشخصیص مصلحت نظام مطرح شود و حل این موضوع در شأن مجامع حل و عقد نیست بلکه باید یک طرف قضیه برای رضای خدا کوتاه بیاید.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی، ابراز داشت: ایشان در جمع هیأت دولت فرمودند فرصت باقیمانده تا پایان این دوره را صرف کارهای اولویت دار و نیمه تمام کنند؛ مشکلات معیشتی مردم را حل و کاری کنند که نوسانات اقتصادی کشور برطرف شود.

تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ترین اولویت کشور است

حجت الاسلام ذوالنور تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت های کشور دانست و گفت: مسؤولان باید برای خنثی سازی آثار تحریم تلاش کنند و اوضاع بازار سکه و ارز را سرو سامان دهند.

وی پرهیز از ایجاد تنش و التهاب که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده را کلید حل بسیاری از مشکلات خواند و اضافه کرد: در این فرصت چند ماهه پیش از انتخابات با حفظ وحدت و همدلی می توان فضای کشور را بیش از پیش از التهاب ها دور کرد.

این فعال سیاسی اولین مخاطبان مقام معظم رهبری در پرهیز از علنی کردن اختلافات را سران قوا، مسؤولان، نخبگان و اهالی رسانه دانست و گفت: متأسفانه امروز این احساس وظیفه را در برخی مسؤولان نمی بینیم و مطالبه رهبری در این زمینه محقق نشده است.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: اگر اختلاف نظر مسؤولان در محافل خصوصی خود اگر مغرضانه نبوده و منجر به خصومت و دلخوری بیجا نشود سازنده و لازم است در جلسات خصوصی خود بر سر اصول و منافع مردم بایستند و حتی اگر داد و فریادی هم کنند اشکالی ندارد اما نباید این مسائل علنی شود.

وی از مسؤولان خواست آستانه تحمل خود را بالا ببرند و ابرازداشت: به خاطر رضای خدا و حفظ منافع کشور نسبت به این اختلافات اغماض کنند و دیگر دنبال آن را نگیرند.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه در بیان خاطره ای از امام خمینی(ره) گفت: شهید بهشتی و مقام معظم رهبری که یاران همیشگی امام(ره) بودند همواره در مواجهه با لیبرال ها، مجاهدین خلق که زیر پرچم بنی صدر بودند انتقادات بسیاری داشتند، اما هنگامی که برای حل مسائل خدمت امام می رسیدند ایشان می فرمود باید یک طرف قضیه کوتاه بیاید.

حجت الاسلام ذوالنور اضافه کرد: امام(ره) می دانست که بنی صدر و یارانش گوش به حرف ایشان نمی دهند و در این موارد از یاران خود توقع داشتند که کوتاه بیایند به همین دلیل آنها نیز به خاطر مصالح نظام از حق خود صرف نظر می کردند

۱۳۹۱/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...