نسخه چاپی

اولویت‌های ستاد مبارزه با موادمخدر

دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یكی از اولویت‌های ستاد مبارزه با موادمخدر ساماندهی، جمع‌آوری و نگهداری از معتادان متجاهر به صورت كوتاه مدت است كه تمام دستگاه‌ها با تمام توان پای كار آمده‌اند.

به گزارش نما، اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح خیابان‌ها اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ستاد مبارزه با موادمخدر ساماندهی، جمع‌آوری و نگهداری از معتادان متجاهر به صورت کوتاه مدت است که تمام دستگاه‌ها با تمام توان پای کار آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران حدود ۵ هزار و ۶۰۰ مرکز جدید نگهداری از معتادان متجاهر راه‌اندازی شده است، ادامه داد: تعداد معتادان متجاهر در شهر تهران حدود ۱۵ هزار نفر و در کل کشور حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر است، به همین منظور ساماندهی معتادان متجاهر از سطح خیابان‌های شهر تهران در اولویت برنامه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر قرار دارد.

سردار مومنی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در زمینه جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر با ستاد مبارزه باموادمخدر همکاری می‌کنند، تصریح کرد: مقرر شده تا پایان سال جاری کار جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها صورت گیرد تا دیگر شاهد وجود افراد معتاد در سطح خیابان‌ها نباشیم.

وی در رابطه با اشتغال معتادان بهبود یافته نیز افزود: اعتقاد برخی از معتادان مبنی بر اینکه شغلی وجود ندارد و بیکار هستند و همین موضوع باعث اعتیاد آن‌ها شده است، درست نیست. ستاد مبارزه با موادمخدر متولی ایجاد شغل نیست، اما مهارت آموزی مددجویان در مراکز نگهداری از جمله اقدامات ستاد در این زمینه است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: حدود 500 مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در استان تهران توسط سازمان بهزیستی برای بانوان درنظر گرفته شده است که تا پایان سال راه‌اندازی می‌شوند.

۱۳۹۷/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...