نسخه چاپی

چین امنیت ۳۴۰۰ كشتی خارجی را برطرف می كند

مقامات وزارت دفاع ملی چین اعلام كردند، ناوگان دریایی این كشور در ۱۰ سال اخیر حدود ۳۴۰۰ كشتی خارجی را حفاظت امنیتی كرده است.

به گزارش نما، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: پکن در ۲۶ دسامبر ۲۰۰۸، اولین ناوگان دریایی را برای ماموریت‌های حفاظتی به خلیج عدن و آب‌های ساحلی سومالی اعزام کرد.

وو افزود، از آن زمان تاکنون، ۳۱ ناوگان دریایی بیش از ۶۶۰۰ هزار کشتی از نقاط مختلف جهان را حفاظت و بیش از ۷۰ کشتی را در مواقع خطر نجات داده اند.

در حالی که ارائه خدمات حفاظتی از سوی ناوگان دریایی چین با استقبال گسترده روبرو شده است، برخی از کشتی‌های خارجی برای بهره مندی از خدمات حفاظتی دریایی این کشور ناگزیرند چندین روز منتظر بمانند.

ناوگان دریایی چین متعهد به اجرای مقررات بین المللی، ارائه تولیدات امنیت عمومی با کیفیت برای جامعه بین المللی است.

پس از وقوع جنگ داخلی در یمن در سال ۲۰۱۵، یک فروند ناوگان دریایی چین شامل ۳ فروند کشتی به روند تخلیه ۶۸۳ شهروند چینی و همچنین ۲۷۹ شهروند خارجی از ۱۵ کشور کمک کردند.

این در حالی است که ناوگان دریایی چین به منظور تقویت تجربیات و همکاری‌ها با دیگر کشور‌ها جهت حفظ ایمنی حمل و نقل دریایی تلاش‌های فراوانی انجام داده است.

مقامات نیروی دریایی چین ضمن راه اندازی مرکز مشارکت اطلاع رسانی و سازوکار‌های دیدار‌های فرماندهان ناوگان واکنش سریع از اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، بیش از ۲۰ دیدار و برقراری تماس بین فرماندهان ناوگان دریایی برگزار کرده است.

ناوگان نیروی دریایی چین جهت تقویت ماموریت‌های حفاظتی، عملیات مبارزه با دزدی دریایی و تقویت کمک‌های بشردوستانه بین المللی با بیش از ۲۰ کشور تمرینات نظامی مشترکی برگزار کرده است.

ناوگان نیروی دریایی چین تاکنون ۱۰۳ دیدار با مقامات دریایی از ۶۳ کشور انجام داده است.

سخنگوی وزارت دفاع ملی چین افزود، نیرو‌های دریایی این کشور به تعهدات خود برای حفظ صلح و ثباتی جهانی در آینده نیز ادامه می‌دهند.

۱۳۹۷/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...