نسخه چاپی

زنان در انتخابات شوراهای شهر نقش مؤثری داشتند

رئیس كمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینكه زنان در انتخابات شوراهای شهر نقش مؤثری داشتند و در شورای شهر تهران هم ۳۰ درصد از اعضا را زنان تشكیل داده‌اند، اظهار كرد: اگرچه زنان قبل از انقلاب به صورت اندك در مجالس ملی حضور داشتند، ولی حضور آن‌ها بیشتر نمایشی و دستوری بود.

به گزارش نما، زهرا صدراعظم‌ نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی با ظهور انقلاب اسلامی بیشتر شد، گفت: زنان هم در رخداد انقلاب مؤثر بودند و هم بعد از انقلاب نقش مؤثری در پیشروی انقلاب داشتند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، اظهار کرد: زنان در سایه این آزادی و استقلال توانستند نقش‌آفرینی بیشتری در جامعه کنند و در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی حضور داشته باشند و اگر ما وضعیت فعلی زنان را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم حتماً وضعیت فعلی بهتر است و مشارکت زنان در مسائل اجتماعی افزایش یافته است.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: ما باید شرایط زنان را با خودشان مقایسه کنیم و باید با توجه به تعداد زنان و فراوانی آن‌ها در جامعه موضوع را بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه زنان در انتخابات شوراهای شهر نقش مؤثری داشتند و در شورای شهر تهران هم ۳۰ درصد از اعضا را زنان تشکیل داده‌اند، اظهار کرد: اگرچه زنان قبل از انقلاب به صورت اندک در مجالس ملی حضور داشتند، ولی حضور آن‌ها بیشتر نمایشی و دستوری بود.

وی تصریح کرد: اگرچه قبل از انقلاب یک مرتبه وزیر زن داشته‌ایم، ولی هرگز نمی‌توانیم بگوییم که در آن دوران وضعیت زنان بهتر بوده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از دانشجویان ما دختران هستند، اظهار کرد: انتظار می‌رود در مسئولیت‌ها بیشتر از این ظرفیت استفاده شود و هرچقدر که زنان نقش آفرینی کنند برای سایر افراد هم الگوسازی خواهد شد.

۱۳۹۷/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...