نسخه چاپی

صمیم جدید آمریكایی ها برای افغانستان

آمریكا قصد دارد حدود 7 هزار سرباز از مجموع 14 هزار نیروی نظامی كه به افغانستان اعزام كرده است را از این كشور خارج كند؛ اما نیروهای عملیات ویژه موسوم به «اس اُ اف» به منظور كنترل طالبان و مبارزه با باقی مانده عناصر گروه تروریستی داعش در این كشور باقی خواهند ماند.

به گزارش نما، آمریکا قصد دارد حدود 7 هزار سرباز از مجموع 14 هزار نیروی نظامی که به افغانستان اعزام کرده است را از این کشور خارج کند؛ اما نیروهای عملیات ویژه موسوم به «اس اُ اف» به منظور کنترل طالبان و مبارزه با باقی مانده عناصر گروه تروریستی داعش در این کشور باقی خواهند ماند.

در همین حال، وبسایت میلیتری به نقل از یک منبع آگاه که نامی از وی برده نشده است، گزارش داد ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا و فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان دستور دارد این طرح را [حفظ نیروهای عملیات ویژه آمریکایی در افغانستان] طی 8 تا 12 ماه آینده اجرایی کند.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را صادر کرد، شایعات در خصوص برنامه احتمالی واشنگتن برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از افغانستان نیز قوت گرفت. با این حال، کاخ سفید این ادعاها را رد و اعلام کرد دستور رئیس جمهور آمریکا در خصوص کاهش حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان بوده است.

در حال حاضر، حدود هزار سرباز آمریکایی در افغانستان وجود دارد که گفته می شود ماموریت آموزش و پشتیبانی از نیروهای افغان را بر عهده دارند.


۱۳۹۷/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...