نسخه چاپی

افزایش فساد مالی در میان مقام های چین

برآوردهای حقوقی نشان می دهد كه شمار بیشتری از مقام های چین در سال جاری میلادی مرتكب فساد مالی شده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خبرگزاری شین هوا روز دوشنبه نوشت: از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه اوت بازرسان متوجه افزایش 12 ممیز هفت درصدی فساد در میان مقام های چینی شده اند.

این گزارش به نقل از دادستانی کل خلق چین می افزاید، نزدیک به 76 درصد از این مقام ها رشوه خواری کرده اند و هم اکنون تحت پیگرد قانونی هستند.

بیشترین موارد فساد مالی در بخش های مهندسی، حمل و نقل، ساختمان سازی ، مالی و اموال غیرمنقول رخ داده است.

ˈ سونگ هانسونگ ˈ، رییس بخش مبارزه با فساد دادستانی خلق چین گفت که قدرت و تمرکز سرمایه در این بخش ها برای این مقام ها وسوسه انگیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه شمار بیشتری از مسوولان در چین در حال دریافت رشوه هستند ، افزود: بسیاری از این افراد می کوشند تا پس از ارتکاب فساد مالی از چین فرار کنند.

وی گفت که اولین گام آنها فرستادن اعضای خانواده به کشورهای دیگر به نام تحصیل و یا تجارت و سپس انتقال اموال کسب کرده از راه پولشویی به حساب های آنان است.

وی گفت که برخی نیز درصدد سرمایه گذاری های غیرقانونی در خارج از کشور هستند.

از جمله وی به ˈ جو جینهو ˈ رییس بخش صنایع و بازرگانی استان ˈفوجیان ˈ در جنوب شرق چین اشاره کرده که 16 میلیون دلار سرقت کرده و به آمریکا پناهنده شده است.

ˈ ون جیا بائوˈ، نخست وزیر چین یکی از معضلات کشورش را فساد در بین مسوولان می داند و بارها در سخنرانی های مهم در این رابطه تذکر داده است.

تازه ترین گزارش کمیته انضباطی کمیسیون مرکزی حزب کمونیست چین حاکیست که 660 هزار نفر از مقام های این کشور در پنج سال گذشته به اتهام فساد مالی و ارتکاب تخلفات انضباطی مجازات شده اند.

ˈ بوشی لای ˈ دبیر حزب حاکم شهر ˈ چونگ چینگˈ در جنوب غرب و ˈ شو جونگ هونگ ˈ شهردار سابق شهر ˈ شن جن ˈ و ˈ لیو جیجون ˈ وزیر سابق راه آهن از بزرگترین مرتکبان فساد مالی و بلندپایه ترین مقام هایی بوده اند که تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

همه این افراد از حزب کمونیست اخراج و از سمت های خود برکنار شده اند.

موضوع فساد مالی در چین این روزها باعث بروز شایعاتی نیز شده است.

وکلای خانواده نخست‌وزیر چین این هفته ادعای یک روزنامه آمریکایی مبنی بر ثروت دو میلیارد و 700 میلیون دلاری این خانواده را تکذیب کردند.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه گذشته مدعی شد مادر، برادران، خواهران و فرزندان ون جیا بائو پس از به روی کار آمدن وی به عنوان نخست‌وزیر در سال 1998، ثروت‌های کلان برای خود جمع‌آوری کرده‌اند.

۱۳۹۱/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...