نسخه چاپی

تبلیغ كالا‌های خارجی دارای نمونه ایرانی ممنوع شد

با موافقت نمایندگان مجلس، تبلیغ كالا‌های خارجی دارای نمونه ایرانی در رسانه‌ها، تابلو‌های شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی و ... ممنوع و به جزای نقدی محكوم می‌شوند.

به گزارش نما، نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۶ دی ماه) مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی ماده ۱۹ را با ۱۵۵ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۱۸ رای ماخوذه به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه؛ به‌منظور حمایت از کالای ایرانی موضوع این قانون، تبلیغ کالا‌های خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صدا و سیما، مطبوعات، تابلو‌های شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخش‌کننده آگهی هر یک به جزای نقدی معادل ده‌برابر قرارداد پخش آگهی، محکوم می‌شوند.

تبصره ۱- تبلیغ کالا‌های خارجی که بخشی از فرآیند تولید آن‌ها در داخل کشور انجام می‌شود و مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، مجاز است.

تبصره ۲- در تبلیغ کالا‌های ایرانی و محصولات داخلی و تقویت نشان‌های تجاری (برند‌های) داخلی، ماده (۸) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب (۱/۲/۱۳۹۴) و آیین‌نامه مربوطه لازم‌الاجراء است.

۱۳۹۷/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...